Sökning: "content marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 559 uppsatser innehållade orden content marketing.

  1. 1. För övrigt anser jag… - En kvantitativ undersökning av Aftonbladets opinionsjournalistiska sportmaterial

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :David Berg; Jonas Berglund; Linn Rosenborg; [2018-09-07]
    Nyckelord :opinion journalism; sports journalism; Sportbladet; Aftonbladet; commercialization; personalization; digitizing;

    Sammanfattning : This bachelor essay seeks to examine the frequency of opinion journalism in the sport pages of the Swedish evening paper Aftonbladet. During the period that is examined these sport pages become an own annex and is then called Sportbladet. LÄS MER

  2. 2. Att nå ut till rätt målgrupp : En studie om hur digitaliseringen har förändrat mediebyråers upplevda möjlighet att hjälpa sina kunder att nå ut till deras tänkta målgrupp

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper; Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Saga Ahltin Sandberg; Cecilia Larm; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digitalization has meant that a huge number of commercial messages reach us every day, and brands therefore have difficulties managing the fast-growing market. Traditional media agencies need to be digitized to keep up. LÄS MER

  3. 3. Transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg - En studie med deltagande design som arbetsprocess

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Teknik och samhälle

    Författare :Albin Sturesson; Julia Hermansson; [2018]
    Nyckelord :transmedia; storytelling; marketing; campaign; participatory; engagement; collective intelligence; interaction; participatory design; transmedialt berättande; marknadsföringsverktyg; kampanj; deltagande; engagemang; kollektiv intelligens; interaktion; deltagande design;

    Sammanfattning : Det kan idag vara svårt för företag att engagera sin publik på grund av allt innehåll som ständigt publiceras. Transmedialt berättande har kommit att bli ett begrepp som tillåter publik att interagera med innehållet och sprida det vidare. LÄS MER

  4. 4. #DetGårBraNu$

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jasmina Smajlovic; Maja Wetterlundh; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencers; word of mouth; Natural Cycles; konsumentperspektiv; organ-isationsperspektiv; Youtube; Social Sciences;

    Sammanfattning : Till följd av utvecklingen av Web 2.0 har konsumenterna fått en större inverkan på varumärkes marknadsföring och har nu möjligheten att integrera med andra konsumenter och marknadsfö-ringens innehåll. Marknadsförare har utvecklat en ny marknadsföringsstrategi med anledningen av den digitala utvecklingen. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring av en destination efter en kris: Tunisien efter terrorattackerna 2015

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Kulturgeografi

    Författare :Emma Edholm; [2018]
    Nyckelord :Tunisian tourism; place image; post-crisis marketing; tourism marketing; image repair;

    Sammanfattning : This study aims to reveal what marketing strategies Tunisia has used to alter their place image for the better after the terror attacks that occurred in the country 2015. These terror attacks had a negative effect on Tunisia’s tourism industry; the annual GDP brought by the tourist industry decreased by 19,73%. LÄS MER