Sökning: "contentanalysis"

Visar resultat 1 - 5 av 111 uppsatser innehållade ordet contentanalysis.

  1. 1. Sjuksköterskors upplevelser av hot och våld på akutmottagningar : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)

    Författare :Jacob Persson; Melinda Jönsson; [2024]
    Nyckelord :Emergency department; experiences; nurses; nursing; threats and violence; Akutmottagning; hot och våld; omvårdnad; sjuksköterskor; upplevelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hot och våld rapporteras öka mot samhällsnyttig personal och sjuksköterskor på akutmottagningar är den mest drabbade yrkeskategorin. Sjuksköterskorna beskriver att de dagligen är utsatta för hot och våld där patienter och anhöriga är utövarna. LÄS MER

  2. 2. Swipe to buy? : Examining the influence of Instagram and TikTok onmillennials fast fashion purchases

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yahya Qayyum; Omar Wattar; Faisal Aljalab; [2024]
    Nyckelord :User-Generated Content; Millennials; Fast Fashion Industry; Ultra fast fashion; Digital Marketing; Consumer Behavior; Instagram; TikTok; Qualitative Research; Social Influence Theory; Buying Behavior Theory.;

    Sammanfattning : This thesis explores the influence of User-Generated Content (UGC) on the purchasingdecisions of millennials in the fast fashion industry, particularly through the platformsInstagram and TikTok. The research delves into the transformation from offline to onlinemarketing within the fast fashion sector, examining both fast-fashion and ultra-fast fashion tounderstand UGC's impact on consumer behavior, including environmental and ethicalconcerns. LÄS MER

  3. 3. Våld är inte könsneutralt, så varför är vi. : En kvalitativ studie om yrkesverksamma socionomers uppfattningar om våld, kön och behov.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Bonnie Kjellbom; Aron Torstensson; [2023]
    Nyckelord :Gender neutrality; Intimate partner violence; victims of violence; needs; interventions; Könsneutralitet; våld i nära relation; våldsutsatta; behov; insatser;

    Sammanfattning : Insatserna till våldsutsatta i nära relation utgår tydligare från kvinnor och deras behov i lagen. Hur yrkesverksamma socionomer betraktar våldsutsatta och vem som är offer kan påverka bemötandet av våldsutsatta. LÄS MER

  4. 4. Specialistsjuksköterskans erfarenheter av att ansvara över akutsökaren : En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Carolin Berell; Daniella Hemphälä; [2023]
    Nyckelord :Specialist nurse; Experiences; Emergency caller; Emergency alarm; Trauma alarm; Nursing care; Communication; Specialistsjuksköterska; Erfarenheter; Akutsökare; Akutlarm; Traumalarm; Omvårdnad; Kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: En bra kommunikation före, under och efter olika typer av larm är ett viktigt hjälpmedel kring akuta situationer för en specialistsjuksköterska. Att bära en akutsökare kan innebära att en specialistsjuksköterska kan behöva utsätta sig själv för akutlarm på avdelningar, traumalarm och MIG-larm, vilket kan skapa många olika känslor för specialistsjuksköterskor. LÄS MER

  5. 5. Gaining Social Power In a Time of Conflict : A case study on how the two superpowers China and the US are using security branding on Twitter to gain social power during an ongoing war.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Emil Karlsson; Linda Wilsson; [2023]
    Nyckelord :Security Branding; Generic Frames; Digital Diplomacy; International Relations; Soft Power; Social Power; Superpower Rivalry; Twitter;

    Sammanfattning : How are the two superpowers of the world using Twitter as a platform for gathering global support for their policies when tweeting about an ongoing international conflict? That is the question that is answered in this thesis through a small-N case study. A mixed-method content analysis, based on security branding and generic framing, was applied to the data to determine how security branding is used by the actors to acquire social power. LÄS MER