Sökning: "contests"

Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade ordet contests.

  1. 1. Connecting with and Supporting Grassroots Innovators - A Comparative Case Study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Björn Jakobsson; [2023-07-20]
    Nyckelord :Grassroot innovation; innovation hubs; incubation; acceleration; supporting innovators; developing innovation systems;

    Sammanfattning : This paper examined how innovation hubs are identifying and connecting with grassroots innovators, and how they can support grassroots innovators. Grassroots innovators are typically entrepreneurs from poor communities. LÄS MER

  2. 2. The Battle of Words. Uncovering the Narratives of the Conflict in Ukraine

    Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Anneli Perijäinen; [2023]
    Nyckelord :narrative criminology; presidential speech; conflict; war; emotion; threat; Social Sciences;

    Sammanfattning : What if the true battleground lies not in the physical confrontations but in the complex realm of narratives? This study explores the use of narratives employed by Vladimir Putin and Volodymyr Zelenskyy while shedding light on their techniques and the construction of competing narratives in the context of the conflict in Ukraine. Drawing on narrative theory and Philip Smith's narrative genres, the study aims to examine the leaders’ competing understandings and their use of emotions and notions of threat in relation to the Ukrainian conflict. LÄS MER

  3. 3. Kundengagemang i sociala medier: : En kvantitativ undersökning om hur Instagram skapar kundengagemang

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens universitet

    Författare :Rebecka Frank; Cesanna Bergenrot; Cassandra Collin; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Instagram; Personalisering; Förtroende; Interaktion; Kundengagemang; Direkt engagemang; Indirekt engagemang.;

    Sammanfattning : Personlig respons och förtroende är viktiga faktorer för att kunder ska klicka´gilla´och handla från företaget. Personalisering påverkar köpbeslut och att kunden ska klicka ´gilla´ men har mindre inverkan på att dela och kommentera. Genom att svara på DM och kommentarer är viktigt för att bemöta kunden personligen. LÄS MER

  4. 4. Mellan verklighet och propaganda- En kritisk granskning av samhällskunskapsläromedels objektivitet

    Master-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Samuel Strand; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Objectivity is highly valued in the Swedish education system. This can in part be seen inSkolverkets own words written in the curriculum: “The education should be objective andbalanced. When values are disclosed, it should always be clear who stands for them”(Skolverket, 2022). LÄS MER

  5. 5. Microplastics in food webs- occurrence in Lake Vänern brown trout (Salmo trutta) and its main prey

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Hanna Nordström; [2023]
    Nyckelord :microplastic; freshwater; fish; brown trout; mikroplast; sötvatten; fisk; öring;

    Sammanfattning : Over the past decade, research on microplastic pollution has gained significant attention. Research regarding microplastic occurrence in freshwater fish, however is still scarce. While possible pathways have been investigated, passive transfer via ingestion of prey, and possible bioaccumulation in different organs remains relatively unstudied. LÄS MER