Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hybridarbetets påverkan på revisionskvalitet : En kvalitativ studie om revisorns arbete vid kombination av distans- och kontorsarbete samt vikten av kommunikation

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Moa Gråsjö; Christian Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Revision; hybridarbete; kommunikation; revisionskvalitet; komfort;

    Sammanfattning : Increased use of remote work as a result of the Covid-19 pandemic has changed the work structure globally. Despite initial challenges such as lack of motivation and impaired communication, remote work has shown positive results. In today's working life, a hybrid model is increasingly used that combines remote work with work at the office. LÄS MER

  2. 2. Revisorn och den oberoende relationen till klienten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julius Holmqvist; Gabriel Björkman; Emil Wittgren; [2022]
    Nyckelord :Revisor; oberoende; opartiskhet; objektivitet; självständighet; Auditor; Independence; Impartiality; Objectivity; Autonomy; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research question: How do auditors maintain their independence in the auditing industry? Purpose: To study how Swedish auditors relate to independence in the auditing industry and how they work with maintaining independence. Methodology: The study has been targeted towards authorized and approved auditors and these have been interviewed through an online survey. LÄS MER

  3. 3. Skapandet av kundrelationer genom digitaliseringen : Med inriktning på redovisnings- och revisionsbranschen

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Elin Larsson; Matilda Arlestrand; [2020]
    Nyckelord :Customer relations; Digitalization; Customization; Customer-oriented processes; Loyalty; Trust; Customer knowledge; Interaction; Kundrelationer; Digitalisering; Kundanpassning; Kundinriktade processer; Lojalitet; Förtroende; Kundkännedom; Interaktion;

    Sammanfattning : Kunder har historiskt kunnat besöka företag för att interagera och tillämpa tjänster. Idag sker en stor del av den kontakten digitalt vilket skapar nya möjligheter och begränsningar för företagen vid skapandet av kundrelationer (FAR 2016). LÄS MER

  4. 4. Digitaliserad revision : En studie om digitaliseringens påverkan på revisionen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Victoria Ahlén; Sara Hartsö; [2020]
    Nyckelord :Auditing; Digitization; Continuous audit; Automation; Data Analysis and Cloud Computing; Revision; Digitalisering; Löpande revision; Automatisering; Dataanalys och Molnbaserade tjänster;

    Sammanfattning : Background and research issue: Digitization has changed the conditions for how an effective audit can or should be carried out. Many researchers argue that the development and use of technologies affect the work of the auditor in the audit process. LÄS MER

  5. 5. Löpande revision och dess inverkan på auktoriserade revisorer : En kvantitativ studie med fokus på revisionsprocess, god revisionssed, riskbedömning & kvalitet i revisionen.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Fuad Seferaj; Sasa Vajagic; [2020]
    Nyckelord :Continuous audit; Traditional audit; Audit process; Generally Accepted Auditing Standards; Risk assessment; Quality in audit; Automation; Auditor.; Löpande revision; Traditionell revision; Revisionsprocess; God revisionssed; Riskbedömning; Kvalitet i revisionen; Automatisering; Revisorer.;

    Sammanfattning : In conjunction with the progress of automation and digitalisation in the audit industry, the opportunities for a continuous audit have increased. There are indications that real-time updates of the audit process are becoming more common within the audit profession, which allows auditors to continuously analyse and control the audited company. LÄS MER