Sökning: "convenience goods business"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden convenience goods business.

  1. 1. Leveraging Omnichannel Retailing for Customer Loyalty through Customer Lifetime Value: Is this the reality, or is this just fantasy?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Karin Gåsste; Antara Islam; [2023-07-03]
    Nyckelord :customer lifetime value; customer loyalty; customer relationship management; omnichannel; online store; physical store; Swedish home and consumer electronics retail;

    Sammanfattning : Scope: Many physical store-based retail businesses are establishing online stores to provide an omnichannel experience to customers. Omnichannel contributes with an immense supply of data, whereas, the physical store complements this data with its touch and feel aspect, especially for the home and consumer electronics industry. LÄS MER

  2. 2. Är delningsekonomi ekonomiskt försvarbart? - Analys av svenska delningsekonomiska företags nyckeltal

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Robert Lejon; Oscar Jernberg; [2021]
    Nyckelord :Financial management; sharing economy companies; key figures; Ekonomistyrning; delningsekonomiska företag; nyckeltal;

    Sammanfattning : Delningsekonomi som företagsform har ökat de senaste åren. Delningsekonomi definieras som en digital plattform vilket kan användas privat eller av företag för att dela varor eller tjänster. I definitionen ingår att ingen överlåtelse av äganderätt sker, med andra ord, den som hyr ut har fortfarande kvar ägandet. LÄS MER

  3. 3. What is in a physical store?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Priyanka Belel; Adrae Alaoui; [2020]
    Nyckelord :Customer experience journey; Touchpoints; high involvement products; Generation Z; Physical store.; Business and Economics;

    Sammanfattning : The study contributes to a deeper understanding of the customer experience journey regarding high involvement products and touchpoints that influence the customer experience in a physical store. This study serves as an extension to previous academic research as they focused on convenience goods with a different target group (Lemon & Verhoef, 2016). LÄS MER

  4. 4. Betydelsen av mellanmänskliga möten online : En studie om B2C-interaktioner mellan kunder och kundservicepersonal

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Holm; Ebba Blom; [2020]
    Nyckelord :Relationships; service-dominant logic; value creation; interaction; social exchange; social resource theory; particular resources; concrete resources; Relationer; service-dominerande logik; värdeskapande; interaktion; socialt utbyte; social resursteori; partikulära resurser; konkreta resurser;

    Sammanfattning : Today's retail consumer market is characterized by global, intense competition. In times of intense competition, long-term customer relationships are described as the key to both profitability and survival, which is achieved by creating value together with customers through mutual dialogue. LÄS MER

  5. 5. E-handel av dagligvaror : Varför tillämpas det inte mer?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Elna Andersson; Johan Ekman; [2018]
    Nyckelord :e-commerce; convenience goods; consumer behaviour; buying behaviour; E-handel; dagligvaruhandeln; konsumentbeteende; köpbeteende;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen har lett till en stor förändring kring hur konsumenter utför sina köp. I många branscher, exempelvis detaljhandeln, är e-handeln väldigt förekommande och börjar bli allt vanligare inom dagligvaruhandeln. LÄS MER