Sökning: "conversations walks"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden conversations walks.

  1. 1. The Effects of a Fully Distributed Context on Meetings : A Qualitative Case Study at Ericsson

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Annie Lund; Carl Älmeby; [2021]
    Nyckelord :Fully distributed meetings; remote meetings; remote leadership; meeting leadership; meeting participants; fully distributed context;

    Sammanfattning : Due to the Covid-19 pandemic, many companies have been forced to make their employees work from home, fully distributed. One of the work aspects affected by this change is meetings. The purpose of this study is to investigate what effects the fully distributed context have on meetings, meeting participants, and meeting leaders. LÄS MER

  2. 2. Connecting to nature in pre-school : a study of place experiences in a low-social economic area related to children´s development

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Amanda Guimarães Gabriel; [2021]
    Nyckelord :childhood place relations; sense of place in childhood; sense of place in childhood; children s development; outdoor place relations; nature and children s development; learning; low-social economic environments; vulnerable environments; narrative map;

    Sammanfattning : Outdoor environments and nature could positively support pre-school children living in lowsocial economic urban environments. By valuing the role of lived experiences, this research explores how outdoor places and nature could support and counteract the widespread inequities that affect these children. LÄS MER

  3. 3. Barn utforskar sin förskolegård : Förskolebarns perspektiv på sin utemiljö

    M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Eva Fonad; Mona Carlsson; [2016]
    Nyckelord :preschool yard; childhood geography; conversations walks; childrens perpective; förskolegård; barndomsgeografi; samtalspromenader; barns perspektiv;

    Sammanfattning : Vårt intresse för utemiljön uppstod då vi såg, genom erfarenheter av arbete på förskolor, att många förskolegårdar inte alltid tilltalade barnen. Några gårdar såg inte inspirerande ut och barnen visste inte vet vad de skulle göra. LÄS MER

  4. 4. Resurs för orientering : Interaktivt satellitfoto i barns samtal om plats

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Örjan Ahnoff; [2016]
    Nyckelord :geography; place; children; method; didactics; design; geografi; plats; barn; metod; didaktik; design;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om en aktivitet som låter barn relatera till plats genom samtal med en vuxen, med stöd av interaktivt satellitfoto på en datorplatta. Samtalsaktiviteten, som kan ses som en forskningsmetod eller en pedagogisk aktivitet, undersöks genom två frågeställningar: Vilka slags erfarenheter av och relationer till platser blir möjliga att kommunicera i aktiviteten? Hur formas i aktiviteten förutsättningar för denna kommunikation? Undersökningen relaterar till tidigare forskning om aktiviteter som promenad, fotografi och teckning. LÄS MER

  5. 5. Möjligheternas skog : utveckling av Teleborgsskogen som tätortsnära rekreationsskog i samarbete med närboende och aktörer

    L3-uppsats, SLU/Dept. Of Landscape Architecture, Planning and Management

    Författare :Maria E. Johansson; [2007]
    Nyckelord :rekreationsskog; tätortsnära skog; vegetationsbyggnad; föryngring; kommunikation; dialog; landskapsarboretum;

    Sammanfattning : The Swedish forestry aims primarily maximize production and economical wins. However, especially urban forests have great qualities as space for recreation and children's play, which means that other goals should lead the forests management. The Teleborg forest is a wooded area in Växjö, surrounded by urban dwellings, schools, nurseries etc. LÄS MER