Sökning: "coop emv analys"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden coop emv analys.

  1. 1. Egna märkesvaror : ICAs olika emv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Mikaela Nilsson; Louise Sköldberg; [2013]
    Nyckelord :EMV; LMV; lojalitet; varumärke; konsument; kvalitet;

    Sammanfattning : På dagens livsmedelsmarknad blir innovation och utveckling allt mer aktuellt när kunderna ställer högre och högre krav på livsmedelsbutikerna. När kraven blir högre använder sig företagen av olika strategier, att nischa sig är ett alternativ för att uppfylla kundernas krav. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkar egenmärkta varor ett företags image, samt överensstämmelsen mellan ett företags image och profil?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Therese Palmgren; Lisa Svensson; [2006]
    Nyckelord :EMV; förväntad image; faktisk image; profil; detaljhandel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats är att undersöka hur ett företags utbud av egenmärkta varor påverkar företagets image, samt imagens överensstämmelse med företagets profil. Vi vill i vår undersökning gå djupare in på om kunderna upplever att kedjornas EMV ger dem ett mervärde, vilken image kunderna förknippar med livsmedelskedjorna och deras egenmärkta varor, samt om det finns ett gap mellan den faktiska imagen och företagets profil. LÄS MER

  3. 3. Egna märkesvaror- Kunden i centrum? : En fallstudie av EMV i livsmedelsbranschen

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Klinga; Henrik Söderlund; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ambitionen med denna studie är att med hjälp av branschexperter och konsumenter söka faktorer som ska öka vår förståelse för om Egna Märkesvaror (EMV) uppfyller ett behov för konsumenterna eller om det är ett hämmande inslag i Svensk dagligvaruhandel. I vår undersökning använder vi oss av en deduktiv ansats där vi utgår från redan befintliga teorier och ställer dessa emot empirin. LÄS MER