Sökning: "coop kvalitativ studie"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden coop kvalitativ studie.

  1. 1. Mål och verksamhetsstyrning inom ett konsumentkooperativt företag : En studie om målstruktur och dess användning inom Coop Syd samt hantering av medlemmarnas dubbla roller.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Belmin Omer; [2023]
    Nyckelord :Goal structure; financial management; consumer cooperative; cooperation; economic association; goal congruence; members; long term; financial management; non-financial management; Målstruktur; ekonomistyrning; konsumentkooperativ; kooperation; ekonomisk förening; målkongruens; medlemmar; långsiktighet; finansiell styrning; icke-finansiell styrning; ägarombud.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ett kooperativ är inte en företagsform vars syfte är likt de vanligast förekommande företagsformerna. Poängen med att starta ett kooperativ är däremot att sammansluta en grupp människor eller företag vars intressen i något hänseende går att förena. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER

  3. 3. Konsumentbeteende vid mathandel online : En kvalitativ studie på konsumentbeteende och digital marknadsföring kopplat till mathandel online

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Nilsäter; Anton Henriksson; [2023]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; digital marknadsföring; e-handel; online mathandel; köpbeslut;

    Sammanfattning : I dagens digitala samhälle har allt fler konsumenter blivit vana att handla varor online och matvaror är inget undantag. För att livsmedelsföretagen ska kunna attrahera konsumenter att bryta sina traditionella mönster med att handla matvaror i fysisk butik och istället välja att handla online behöver de marknadsföra sig på ett sätt som tilltalar konsumenterna. LÄS MER

  4. 4. Att definiera “Cyber-Pearl Harbor” Validering av DSLP-ramverket i “Offensive Cyberspace Operations Targeting Ukraine: a Cyber Pearl-Harbor

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Eleshwa Eishayea; Jonathan Lilja; [2023]
    Nyckelord :Cyber-Pearl Harbor; cyberattacks; cybersecurity; hybrid operations; Russia-Ukraine war; Cyber-Pearl Harbor; cyberattacker; cybersäkerhet; hybridoperationer; Ryssland-Ukraina kriget;

    Sammanfattning : Användningen av cyberattacker mot organisationer, sjukvård och individer har ökat parallellt med digitaliseringen. Nationer har också blivit offer för dessa typer av attacker, som ofta kombineras med andra medel för krigföring såsom markanfall och missilattacker. LÄS MER

  5. 5. CSR-arbetet i praktiken : En kvalitativ studie som undersöker hur tre stora detaljhandelsföretag arbetar med CSR

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Daban Jaff; Abel Tsegay; [2022]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; sustainability; sustainability report; practice; Corporate Social Responsibility; hållbarhet; hållbarhetsrapport; praktiken;

    Sammanfattning : Bidragandet till en hållbar utveckling är en väsentlig faktor som ständigt är under förändring och utveckling. Numera inkluderas konceptet Corporate Social Responsibility (CSR) i förhållande till att uppnå legitimitet men även för att samhället kräver det. LÄS MER