Sökning: "coopetition samarbete konkurrens"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden coopetition samarbete konkurrens.
1. Unraveling Paradoxical Tensions in Digital Servitization Ecosystems : A case study in the mining industry
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose - This study aims to understand what paradoxical tensions arise within an ecosystem when companies collectively pursue digital servitization and how these tensions impact value co-creation. Method - The study is an explorative single-case study based on the mining industry in Sweden and involves respondents from industry-leading organizations. LÄS MER
2. En kvalitativ undersökning avhållbarhetsarbetet inom Sveriges elbransch
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Senast år 2045 ska Sverige inte ha några nettoutsläpp av växthusgaser för att därefter endast ha negativa utsläpp. Sveriges elbransch står inför en utmaning att möjliggöra en storskalig omställning till ett fossilfritt samhälle. LÄS MER
3. Konkurrenter och samarbetspartners : En kvalitativ fallstudie om konkurrens, samarbete och coopetition mellan fintech-bolag och universalbanker
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att fördjupa förståelsen för hur konkurrens, samarbete och coopetition förekommer mellan fintech-bolag och universalbanker. Studiens analysmodell utgår från teoretiska perspektiv på konkurrens, samarbete och coopetition. LÄS MER
4. Contractor Coopetition: The Potential Outcomes for the Public Transport Sector : A case study on co-sharing of bus depots
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Coopetition, a combined word for cooperation and competition, is a business strategy in which two or more parties within a competing market use a cooperative action. This concept is mainly practical in situations where companies are rich in resources and have considerable assets. LÄS MER
5. Tourism coopetition i svenska Lappland : samarbete och konkurrens inom turismmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I denna uppsats har vi studerat hur kommuner i svenska Lappland arbetar med marknadsföring och värdeerbjudanden kopplat till turism. Vi har intervjuat en representant vardera från nio av kommunerna. Samtliga respondenter har ett bärande ansvar över marknadsföring av kommunens turismutbud. LÄS MER