Sökning: "copywriter"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet copywriter.

  1. 1. Framtidens copywriter är AI - eller? : En experimentell studie som undersöker relationen mellan generativ artificiell intelligens och copywritingkompetensen inom kommunikatörsprofessionen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Amelia Andersson; Åsa Engström; [2024]
    Nyckelord :Generative Artificial Intelligence; copywriting; credibility; conviction; Generativ artificiell intelligens; copywriting; trovärdighet; övertygelse;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to examine whether it was possible to discern any effect on the perception of the content of a copytext in terms of credibility and conviction, depending on whether the writer was ChatGPT or a human copywriter, and whether it was possible to discern any effect on the perception of the writer in terms of creativity and professionalism. To achieve the purpose of the study, the following questions were formulated: 1. LÄS MER

  2. 2. AI – maskinen med guldpennan? : En studie om hur användningen av artificiell intelligens påverkar det kreativa arbetet hos en copywriter

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hanna Malmqvist; Naima Lorentzon; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; creativity; technological development; copywriter; creative work; media production; media technology; co-creativity; Artificiell intelligens; kreativitet; teknologins utveckling; copywriter; kreativt arbete; mediaproduktion; mediateknik; co-creativity;

    Sammanfattning : Through interviews with copywriters, this essay examines how AI technologies may influence the creative process their work. We must also look at whether AI can be creative in order to provide an answer to the study topic. Therefor the paper explores the concept of creativity. LÄS MER

  3. 3. Förnuft eller Magkänsla? - En fallstudie om hur kognitiva och affektiva stimuli i annonstexter driver försäljning på Facebook

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Julia Avelin; Anton Villberg; [2018]
    Nyckelord :Copywriting; Decision making; Cognitive; Affective; Sales driven marketing;

    Sammanfattning : The context of digital advertising has made it simpler to measure investments in marketing activities online, in terms of sales conversion. This has induced an increased adoption of a sales-driven marketing approach. LÄS MER

  4. 4. Kundrelationer i reklambranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Kristina Eriksson; [2008]
    Nyckelord :kundrelationer; reklambyrå; relationsmarknadsföring; kundbortfall; strategi; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utifrån kvalitativa intervjuer och teori förstå hur reklambyråer kan skapa långvariga kundrelationer. Studien har gjorts genom personliga intervjuer med elva personer som arbetar på fyra olika reklambyråer. LÄS MER

  5. 5. Jämförande analys mellan svenska och portugisiska reklambyråer. : Saker som är bra att veta om man ska arbeta som grafisk formgivare i Sverige eller i Portugal

    Kandidat-uppsats, Grafisk teknik

    Författare :Johan Staaf; [2005]
    Nyckelord :Art Director; AD; Sverige; Portugal; handbok; guide; reklambyrå; copywriter; McCann-Erickson; design; layout; jämförelse; arbetsgång.;

    Sammanfattning : If you move from Sweden to Portugal to work as an Art Director at an Ad agency, there are certain things you ought to know. Perhaps even before you decide to move. There are a lot of things that are quite different if you compare Portugal to Sweden, not only the language, but also the design, software, working hours and much more. LÄS MER