Sökning: "cornerstones customer focus"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden cornerstones customer focus.
1. Kvalitetsarbete vid införandet av ett verksamhetssystem inom kommunal verksamhet : - Projektledarnas berättelse och medarbetarnas uppfattning
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Fallstudien utfördes vid Uppsala Kommun där kvalitetsarbete vid införandeprojektet SocSys har studerats. Ett verksamhetssystem infördes i fyra av kommunens förvaltningar. LÄS MER
2. Att leda IT-projekt : En kvalitativ studie om framgångsfaktorer och utmaningar ur projektledares perspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Projektstyrning är viktig och IT-projektledaren har en avgörande roll för ifall IT- projekt lyckas eller inte. Dock är det en stor utmaning att leda IT-projekt och att få den effekt som önskas genom exempelvis tidplan, budget och resurser. LÄS MER
3. Commercialization and Audit quality : Evidence from Chinese audit market
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : In recent years, the commercialization of the audit market has become more and more apparent, which is an inevitable trend. After the Enron scandal broke out, researches about commercialization and audit professions, audit quality have arisen. Most of these studies are focus on western audit firms. LÄS MER
4. Differences Between Chinese and Franch Companies Regarding Total Quality Management : A Case Study of JKKR Co., Ltd and Veolia Water Group
Kandidat-uppsats, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : There is a research about the essences and processes of Total Quality Management (TQM) implementation and its effects on organization performance. The results from the research report indicate that the adoption of TQM in China is extensive (Yusuf, Gunasekaran & Guo, 2007). LÄS MER
5. Detaljhandlaren ser dig - det handlar om att synas -
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Abstract This essay aims to bring greater focus on consumer privacy aspects involved in the practise of customer relationship marketing in the retail industry of today. As students in Service Management at Lunds University on Campus Helsingborg we are experiencing that the literature that constitutes the very cornerstones of our education does not deal with the matter of consumer privacy in a sufficient way. LÄS MER