Sökning: "corporate culture"

Visar resultat 1 - 5 av 559 uppsatser innehållade orden corporate culture.

  1. 1. ‘Exploring the Nexus between Framing and Conflict Resolution’: The Rohingya Conflict and the Limitations of the ‘ASEAN Way’

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Miroslava Grausová; [2020-10-08]
    Nyckelord :ASEAN; Conflict Resolution; Document Analysis; Framing; Rohingya Conflict;

    Sammanfattning : The central aim of this study is to explore ASEAN’s approach to the resolution of the Rohingyaconflict between 2017-2020. The approach of the Association to the resolution of the conflictis investigated through a thorough analysis of the body’s “frame package” – a cluster of implicitand explicit frames applied by the Association to convey its perception on the conflict and thepaths to its resolution. LÄS MER

  2. 2. How can the CFO be a valuable ally for innovation? - A multiple-case study on what current methods CFOs are using for fostering innovation in an organisation

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Ellinor Joelsson; Linnéa Ragnell; [2020-07-23]
    Nyckelord :Innovation; Chief Financial Officer CFO ; Innovation Management; CFO methods for innovation; Pentathlon Framework; Innovation Control Systems;

    Sammanfattning : Globalisation, digitalisation and rapid advancements in technology are creating faster businessenvironments which demand organisations to be more innovative. At the same time, it has beenproven difficult for companies to successfully manage innovation. LÄS MER

  3. 3. The M&A Due Diligence Process in Ukraine vs. Sweden A Comparative Case Study

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oscar Johansson; Lukas Nyström; [2020-05-05]
    Nyckelord :M A Due Diligence Process; Corporate Finance; IT Industry; Transparency; Transaction costs; Sweden; Ukraine;

    Sammanfattning : An essential part of a successful merger or acquisition (M&A) lies in proper duediligence of high quality. Ukraine has, compared to Sweden, had some struggle withpolitical issues and business culture of lower transparency which affects the transactioncosts of M&A. LÄS MER

  4. 4. Att ha inkluderande reklam är en självklarhet, eller? : Organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle; Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anna Ehn; Jenny Lundberg; [2020]
    Nyckelord :Norm creativity; norm creative advertising; brand identity; organizations; marketing; communication; advertising; Normkreativ reklam; normkreativitet; reklam; organisationer; förhållningssätt; kommunikation; marknadsföring; varumärkesidentitet; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att skapa en ökad kunskap och förståelse för organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam   Metod: En deduktiv studie av kvalitativ karaktär genomfördes genom fem intervjuer med Vattenfall, Synoptik, Sparbanken Rekarne, TUI och Vinter.   Slutsats: Studien visade att organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam varierar. LÄS MER

  5. 5. In absence of regulation, what drives motivation? A qualitative study of pro-sustainable behavior in Swedish private equity

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Magnus Von Perner; Malin Westén; [2020]
    Nyckelord :Private equity; Motivation; Self-Determination Theory; Sustainability; Change Management;

    Sammanfattning : Through a qualitative study, this thesis aims to describe what motivates individuals who work in private equity firms to engage in pro-sustainable behavior, which refers to performing job-related activities that reduce the negative impact on, for example, the environment or that address other global challenges. The thesis is based on a sample of 15 individuals, out of which nine are part of the top management team or are officially responsible over the corporate sustainability agenda in their firms. LÄS MER