Sökning: "corporate cultures"
Visar resultat 11 - 15 av 103 uppsatser innehållade orden corporate cultures.
11. Företags användande av CSR-decoupling : - En jämförelse mellan amerikanska och västeuropeiska börsnoterade företag
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Det har blivit allt mer viktigt för företag att ta ansvar inom områdena miljö, ekonomi och samhälle. Företag använder sig av CSR-kommunikation för att visa vilka handlingar de vidtar för att uppfylla dessa förväntningar och erhålla legitimitet. Det förekommer dock att CSR-kommunikationen inte överensstämmer med verkligheten. LÄS MER
12. Cultural Influence? : A study of organizational cultures and their possible influences on employees CSR commitment
Master-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : In recent years, there has been a growing need and popularity for sustainable development as well as research within the field. One of the research fields within sustainability is corporate social responsibility (CSR), i.e., how organizations act and commit to sustainable endeavours that benefit the immediate environment. LÄS MER
13. Kontinuerlig förbättring av kunskaps- och erfarenhetsdelning i växande konsultorganisationer : En studie genomförd på en konsultorganisation inom samhällsbyggnadsbranschen
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Kunskap- och erfarenhetsdelning är ett brett och viktigt koncept för företagens ekonomiska tillväxt och konkurrenskraft. För konsultfirmor är det av extra vikt då deras kärnverksamhet grundar sig i att sälja kunskap i form av tjänster, men där problematiken är att de projektledande konsulterna kan uppleva att hjulet kontinuerligt återuppfinns i projekten. LÄS MER
14. Sustainable Stakeholder Framework for Hotels : Supporting Sustainable Tourism Management in Vlora, Albania
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : This study aims to create a sustainable tourism stakeholder framework for hotels in Vlora, a popular tourist destination in southeast European country Albania. As tourism is one of the major driving forces towards better social and economical conditions in Albania but simultaneously poses threats towards nearby ecosystems and protected areas, local traditions and cultures and small suppliers, the importance of sustainability in the industry has risen as a top priority. LÄS MER
15. Communication across cultural barriers to internationalization between Sweden and Japan : A Case Study of HMS Networks AB
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Centrum för innovations-, entreprenörskaps- och lärandeforskning (CIEL)Sammanfattning : In the globalized economy, internationalization is necessary for companies to have a competitive advantage to survive in the long term and Swedish companies are no exception. However, when Swedish companies enter Japan the cultural differences between the two countries are significant, which may create cultural barriers. LÄS MER