Sökning: "corporate social responsibility analys"
Visar resultat 1 - 5 av 135 uppsatser innehållade orden corporate social responsibility analys.
1. Svenska bankers kommunikation kring indirekt klimatpåverkan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: I samband med att samhället strävar efter en mer fossilfri ekonomi och lagstiftare upprättar allt fler direktiv för vad en hållbarhetsrapport skall innehålla blir kraven på företag allt större. Banker har som investering- och finansieringsinstitut en miljöpåverkan genom de investeringar de hanterar. LÄS MER
2. Inflytandet av Corporate Social Responsibility : En kvalitativ studie om hur företag interagerar Corporate Social Responsibility i sin marknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : CSR-aktiviteter har blivit ett allt vanligare initiativ av företag för att kunna påverka konsumenter samt differentiera utbudet av produkter. Det är dock sällan som konsumenter blint accepterar dessa initiativ som uppriktiga handlingar och belönar inte företagen i det direkta skedet. LÄS MER
3. Modererande påverkan av finansiell prestation på förhållandet mellan CSR och styrelsesammansättningen : En kvantitativ studie på 433 börsnoterade nordiska bolag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Ett växande intresse för CSR och dess betydelse lyfter fram rollen av bolagsstyrning. Bland annat ifrågasattes styrelsens roll i att utveckla strategier och uppfylla krav från diverse intressentgrupper. LÄS MER
4. Relationshanteringens roll i skapandet av en hållbar leverantörskedja : En studie om hur svenska skogsföretag använder sig av relationshantering för att skapa en hållbar leverantörskedja
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Genom ett ökat intresse för hållbarhetsfrågor världen över har företag krav på sig att vara transparenta och visa hur de jobbar med hållbarhetsfrågor. Samarbete och kommunikation med leverantörer är en viktig faktor för att företag ska kunna få insikt i, och kunna påverka de processer som används av dess leverantörer. LÄS MER
5. ESG-betygets samband med värdeskapandet : En studie av börsnoterade företag mellan en svensk och norsk kontext
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: ESG-betygets samband med värdeskapandet – en studie av börsnoterade företag mellan en svensk och norsk kontext. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Robbie Afram Chamun och Rebecca Sundholm. Handledare: Jan Svanberg. LÄS MER