Sökning: "corporate strategy implementation"

Visar resultat 1 - 5 av 157 uppsatser innehållade orden corporate strategy implementation.

  1. 1. MENINGSSKAPANDE KRING HÅLLBARHET GENOM INTERN KOMMUNIKATION. En kvalitativ studie om den interna hållbarhetskommunikationen på företaget Boehringer Ingelheim

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lovisa Henriksson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Intern kommunikation; Meningsskapande; Intern hållbarhetskommunikation; Hållbarhetsstrategier;

    Sammanfattning : This paper aims to give an understanding of how internal communication and sustainability can contribute to sensemaking through different theories about communication, for employees at a global pharmaceutical company. This through top-down management, internal sustainability strategies, together with the usage of different types of channels, messages, and cultures. LÄS MER

  2. 2. Dubbel väsentlighetsanalys i praktiken : En kvalitativ studie om kritiska steg i analysprocessen

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Sigrid Hjelm Redin; [2024]
    Nyckelord :Sustainability Reporting; Materiality Assessment; Double Materiality; Stakeholder Engagement; CSRD; NFRD; Hållbarhetsrapportering; Väsentlighetsanalys; Dubbel Väsentlighetsanalys; Intressentengagemang; CSRD; NFRD;

    Sammanfattning : Ekonomisk tillväxt kan ge upphov till bland annat klimatförändringar och sociala ojämlikheter, och innebär ett hot mot EU:s och världens fortsatta överlevnad. EU har därav framfört en tydlig strategi för hållbar utveckling i sin så kallade gröna giv, som syftar till att bana väg för en grön omställning i EU och vars slutmål är klimatneutralitet senast år 2050. LÄS MER

  3. 3. How do corporations develop and implement ESG strategies? : An exploratory multiple-case study of the automotive manufacturing industry.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Jacob Lexe; Sebastian Lago; [2023]
    Nyckelord :ESG; Corporate Sustainability; Strategy Development; Strategy Implementation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. The Implementation of a Sustainable Corporate Brand: How to Implement a Sustainable Corporate Brand by the Management of a Retail Organization Through Rebranding

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julie Melchior Eide; Henriette Grønlund Christensen; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; corporate branding; corporate rebranding; internal corporate rebranding; strategy as practise; sustainable corporate brands; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The Implementation of a Sustainable Corporate Brand: How to Implement a Sustainable Corporate Brand by Management of a Retail Organization Through Rebranding Date of the Seminar: 2nd of June 2023 Course: BUSN39 Degree Project in Global Marketing Authors: Henriette Grønlund Christensen and Julie Melchior Eide Supervisor: Veronika Tarnovskaya Keywords: Sustainability, corporate branding, corporate rebranding, internal corporate rebranding, strategy as practise, sustainable corporate brands Purpose: The purpose of this thesis is to understand how a sustainable corporate brand is implemented by management of a retail organization through rebranding. Therefore, the thesis relates corporate rebranding to sustainability with the aim to understand the process from going from a corporate brand to a sustainable corporate brand. LÄS MER

  5. 5. Proactive Decarbonization in Projects - At What Price? : A Qualitative Study of Life-cycle Cost Analysis and Shadow Pricing of Carbon as Decision-making Tools

    Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltning

    Författare :Anna Edorson; [2023]
    Nyckelord : Life-cycle Cost Analysis ; Shadow Pricing of Carbon ; Sustainability ; Climate Targets ; Decision-making ; Project Management ; Livscykelkostnadsanalys ; Skuggpris på koldioxid ; Hållbarhet ; Klimatmål ; Beslutsfattande ; Projektledning ;

    Sammanfattning : As we move towards a low-carbon economy, environmental sustainability drives corporate performance and strategy to a greater extent than a decade ago. Hence, there is a growing importance among actors with long-term ownership interests to recognize climate-related issues in investment decisions. LÄS MER