Sökning: "corrective feedback"

Visar resultat 16 - 20 av 49 uppsatser innehållade orden corrective feedback.

  1. 16. The effectiveness of oral corrective feedback in experimental and quasi-experimental studies : A systematic literature review

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Attila Czaholi; [2021]
    Nyckelord :Additional language education in ESL EFL context; effectiveness of oral corrective feedback; experimental quasi-experimental studies; learners; prompts; recasts; teachers.;

    Sammanfattning : By exploring previous research, this systematic literature review aims to shed light on the effectiveness of oral corrective feedback practices by teachers to students on oral proficiency with the focus on recasts and prompts. This systematic literature review also intends to shed light on the effectiveness of recasts and prompts compared with each other. LÄS MER

  2. 17. Feedback på din hemmaträning : En analys av designförslag för ett korrigerande verktyg via projektion

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Cherstin Hernandez; Maya Kronman; [2021]
    Nyckelord :Workout from home; physical exercise feedback; human-centered-computing-interaction devices; exercise tools; design for physical exercising; visual projection feedback; Träning hemifrån; feedback på fysisk träning; mänsklig-centrerad dator-interaktion anordningar; träningsverktyg; design för fysisk träning; feedback med visuell projektion;

    Sammanfattning : I denna uppsats jämförs designförslag för visuell korrigerande feedback via projektor i hemmatränings miljö för att se vilken design och vilka design kombinationer som skulle vara användbart och tydligast att förstå för en användare. I och med covid 19 har det lett till att det är mer aktuellt att träna hemifrån istället för på gym för att minska smittrisken. LÄS MER

  3. 18. Teachers’ Attitudes Towards Teaching English Pronunciation

    M1-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Daniela Madzo; [2021]
    Nyckelord :pronunciation; teaching pronunciation; Swedish L1 learners; learning English; upper-secondary school; English and upper-secondary;

    Sammanfattning : This paper examines three English teachers’ attitudes towards teaching pronunciation. The teachers involved are teachers at upper-secondary level in Sweden. The study is based on a qualitative method, since the research involves collecting data to understand opinions and experiences. LÄS MER

  4. 19. The Effectiveness of Different Types of Corrective Feedback for Grammar Acquisition: a Swedish Perspective

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Nils Annertz; Theodor Sjölund; [2021]
    Nyckelord :Corrective feedback; grammar acquisition; grammar; L2; EFL; ESL;

    Sammanfattning : Both grammar and corrective feedback (CF) are important for second language acquisition, though they are not mentioned explicitly in the Swedish upper secondary school curriculum. Moreover, it is not clear which type of CF is most effective in grammar acquisition. LÄS MER

  5. 20. Teachers ́ perceptions and enactment of the communicative classroom : A qualitative study of four teachers ́ attitudes towards communicative language teaching at upper secondary schools in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Rebecca Valfridsson; [2020]
    Nyckelord :Second language acquisition; Communicative Language Teaching; The Principled Communicative Approach;

    Sammanfattning : The Swedish syllabus for English promotes a communicative approach to language teaching, but does not offer concrete guidelines regarding how a communicative classroom should be enacted. This leaves a great deal of interpretation up to each individual teacher. LÄS MER