Sökning: "costumer attitude"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden costumer attitude.

  1. 1. Consumer’s Perceptions and Attitudes on Augmented Reality in Online Retail.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Indira Amaris Baños; [2020]
    Nyckelord :Augmented reality; Retail industry; Consumer attitudes; TAM; attitude components; Digital Marketing; customer experience; costumer value.;

    Sammanfattning : This study discusses Augmented Reality (AR) as a digital marketing tool in online retail, with a special focus on the perceptions and attitudes which consumers hold towards the tool. The project, aims to give insights on how to study AR in online retail settings and also touches upon how different characteristics of augmented reality can impact the consumers attitudes towards products displayed or demonstrated with AR tools. LÄS MER

  2. 2. Grön konsumtion och grönt medborgarskap : En undersökning om mänskligt beteende kring livsmedelskonsumtion

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Amanda-Kante Cham; [2018]
    Nyckelord :food consumption; green citizen; green costumer; values; livsmedelskonsumtion; grön medborgare; grön konsument; värderingar;

    Sammanfattning : Grön konsumtion och grönt medborgarskap är begrepp som blivit vanligare i takt med ökad medvetenhet om miljöpolitiska problem, klimatutveckling och vår omgivnings tillstånd och framtid. Livsmedelskonsumtion står för en väsentlig del av växthusgasutsläppen ett vanligt hushåll orsakar varje år och utgör därmed en adekvat avgränsning till den här studien. LÄS MER

  3. 3. Improved stakeholder management with the usage of cluster theory

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Bastiaan Voorn; [2016]
    Nyckelord :Tenants; stakeholder management; cluster theory; Stockholm; Hyresgäster; intressenthantering; klusterteori; Stockholm;

    Sammanfattning : Stakeholders play an important role for firm’s performance and survival. Being able to balance multiple stakeholder’s needs an interest simultaneously and at the same time achieve best value for provided services/products is often referred to "acting as an informed client". LÄS MER

  4. 4. Är grön det nya svart? : En studie om hur miljövänliga kläder skapar konkurrensfördelar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Tannaz Kamjar; [2013]
    Nyckelord :hållbart mode; konkurrensfördelar; Ecological products; green marketing; environmental consciousness; organic cotton; costumer attitude; sustainable fashion; completive advantage; Ekologiska produkter; grön marknadsföring; miljömedvetenhet; organisk bomull; konsumentattityder;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Under de senaste 20 åren har en global oro växt kring konsumtionens påverkan på miljön. Faktorer som den globala uppvärmningen, hål i ozonlagret samt katastrofer som Tjernobyl var några av drivkrafterna. Historiskt börjar nu den gröna marknadsföringen att framträda på marknaden. LÄS MER

  5. 5. Överkonsumtion Upplevelser och Identitetsskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Eriksson; Sophie Hedestad; [2010]
    Nyckelord :Överkonsumtion; Konsumentperspektiv; Upplevelser; Identitetsskapande; Konsumtionskulturteori; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose, of this degree project, is to make a detailed analysis of how young consumers experience overconsumption as a phenomenon. We also aim to understand how overconsumption can be a part of the consumer’s identity making process. We have managed qualitative, interviews with eight respondents in the ages 20-30 years. LÄS MER