Sökning: "costumers and image"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden costumers and image.
1. När identitet och image möts : En fallstudie
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I den här uppsatsen har en fallstudie genomförts för att ta reda på hur väl ett företags identitet överensstämmer med dess image. Företaget i uppsatsen genomförde år 2010 en nylansering av sitt koncept där de förändrade sitt sortiment, sitt utseende och vad de kommunicerade ut till sina kunder. LÄS MER
2. Minimera matsvinn : En studie om livsmedelsbutikers och kunders arbete och medvetenhet kring matsvinn
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för naturgeografiSammanfattning : Sverige är ett land som är bra på att ta hand om det avfall som uppstår. Mängden matavfall ökar hela tiden och händer ingenting snarast så kommer det finnas dubbelt så mycket om 20 år. Om en hållbar utveckling ska uppnås så måste mängden avfall som kastas minskas drastiskt. LÄS MER
3. Debasers om-profilering : -Från o-polerad källarrock till att servera småplock och spela etablerad hiphop
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Motivation: Debaser started of as a rock club with live acts located in a shabby basement in the center of Stockholm in 2002. Thirteen years later the organization has grown into including restaurants, conference locations and rentals. Despite the drastic changes it still manages to keep its original image of a unpolished rebel. LÄS MER
4. Interiör + varumärke = sant? : En studie om interiörens betydelse för varumärket
Kandidat-uppsats, Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Marknadsföring och kontakt med kunder utformas på ett sätt som ska vara fördelaktigt för företagsryktet. Ryktet skapar sedan en bild av företaget. Den bild är det som blir det förmedlade varumärket och i längden även en viktig framgångsfaktor. LÄS MER
5. Att studera varumärken utifrån profil,image och identitet : En komparativ fallstudie av Tallink Silja AB och Viking Line AB
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : För att särskilja sig från konkurrenterna på marknaden behöver företag idag ett unikt koncept som gör att konsumenterna uppfattar företagets produkter och tjänster som pålitliga och tillfredsställande. Varumärken har fått en allt större betydelse i konsumenternas val av ett företags produkter och tjänster. LÄS MER