Sökning: "costumes"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade ordet costumes.

  1. 1. Manifesterad grupptillhörighet i gotländska gravar? : Intersektionell tolkning av vikingatidens gotländska smyckesuppsättningar

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historia

    Författare :Emilia Theidz; [2021]
    Nyckelord :Viking Age; jewelry; costumes; Gotland; graves; burials; intersectional; Vikingatid; smycken; dräktskick; Gotland; gravar; gravfält; intersektionell;

    Sammanfattning : The thesis aim is to discuss the Gotlandic jewelry constellations and the difference in the jewelry assemblies between five Viking Age burial grounds on the island from an intersectional perspective. Differences or alikeness between the burial grounds are meant to highlight or decline a possible group dynamic on the island where different subgroups could be detected in an overall Gotlandic group. LÄS MER

  2. 2. The Vincent Vega in Helmut Lang : Framing Helmut Lang's Coolness in Relation to Cool Movie Characters

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Modevetenskap

    Författare :Sophie Büttner; [2021]
    Nyckelord :Coolness; American movies; Helmut Lang; Myth; Embodiment; Stereotypes; Gender;

    Sammanfattning : Coolness is a desired but overlooked concept in fashion. The thesis The Vincent Vega in Helmut Lang: Framing Helmut Lang’s Coolness in Relation to Cool Movie Characters sheds light on how coolness is created in Helmut Lang’s spring 2004 collection in relation to movie representations. LÄS MER

  3. 3. Historiska kostymer i spel : En studie om historisk korrekthet och spelarpreferenser inom spelkaraktärsdesign

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Angelica Löfgren; [2021]
    Nyckelord :karaktärsdesign; kostymdesign; spelprotagonister; historisk korrekthet; historiska kläder; historiebruk;

    Sammanfattning : Många spel använder sig av en historisk, eller historiskt inspirerad, miljö. För att effektivtskapa inlevelse och förståelse i en tid som är annorlunda från vår är karaktärsdesign ett viktigtverktyg; hur spelets protagonist ser ut kan vara en av de första sakerna spelaren får se. LÄS MER

  4. 4. The Shhimo of 1890 and 1934 - Uniformity or diversity?

    Kandidat-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Teologiska högskolan Stockholm/Avdelningen för östkyrkliga studier

    Författare :Johan Andersson; [2021]
    Nyckelord :Shhimo; Ephrem Barsoum; Syrian Orthodox; Dayro d-Kurkmo; Liturgy of the hours; Edessa; Tur -abdin; Syriac Aramaic; Syriac manuscripts;

    Sammanfattning : The ܫܚܝܡܐ Shhimo is the prayer book for normal weekdays of the Syrian Orthodox Church and it was officially printed for the first time in Dayro d-Kurkmo (Dayr Al-Zafaran) in 1890 with a printing press that Patriarch Ignatius Peter IV (+ 1894) had received in 1874 thanks to his visit to London and the Anglican Church. Prior to 1890 Shhimo was a diverse tradition expressed with different manuscripts in different monasteries showing a diverse use of different prayers and costumes. LÄS MER

  5. 5. Hide and seek with algorithm : En intervjustudie av cosplay-kreatörers "folk" teorier i förhållande till TikToks algoritm

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Fanny Reje Franzén; Saga Gardelin; [2021]
    Nyckelord :Algorithmic “folk” theory - TikTok - content creator - gatekeeping – cosplay – social cognitive theory;

    Sammanfattning : This essay aims to study the relationship between cosplay content creators and TikTok’s algorithm. To study this relationship the essay will conduct a qualitative semi-structured interviews with creators from the cosplay community on TikTok. LÄS MER