Sökning: "counting strategies"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden counting strategies.
1. Hur påverkas elevers förståelse för multiplikation av areamodeller som representation? En designstudie i en grekisk grundskola med elever i Åk 2, där undervisningsprocessen fokuserar multiplikativt tänkande samt kommutativa lagen för multiplikation
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : This design study explores the use of the area model as a representation of multiplication, providing opportunities for second school grade pupils to develop an understanding of multiplication and build multiplicative thinking. Furthermore, the study aims to give pupils the opportunity to discover the commutative law of multiplication with the help of the area model. LÄS MER
2. Battery Degradation and Health Monitoring in Lithium-Ion Batteries: An Evaluation of Parameterization and Sensor Fusion Strategies
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för systemteknikSammanfattning : The purpose of this project was to perform model-based diagnosis on Li-ion batteries using real-world data and sensor fusion algorithms. The data used in this project was collected and distributed by NASA and mainly consists of voltage and current measurements collected on numerous batteries that were repeatedly charged and discharged from their beginning of life, and until surpassing their end of life. LÄS MER
3. From Ocean to Table: Microplastic contamination in Nordic salts
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)Sammanfattning : Large amounts of plastic in the oceans originate from mismanaged plastic waste, and microplastics (MPs) are the most common type of waste. They can be found in household products, such as sea salts. Therefore, monitoring pollution levels is essential to improve marine health and food safety. LÄS MER
4. Matematikspråk : Vilka lässtrategier behövs för att kunna läsa och förstå matematiska läromedel?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att kartlägga vilka lässtrategier som uppgifter i matematiska läroböcker kräver av eleverna för att de ska kunna skapa förståelse för uppgiften. Kartläggningen kommer ske i en svensk kontext med utgångspunkt i tre olika läromedel, ett från mellanstadiet, ett från högstadiet och ett från gymnasiet. LÄS MER
5. Tallinjen som representation vid subtraktion- en kvalitativ innehållsanalys av läromedel i matematik
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : The number line as a representation at subtraction- A qualitative content analysis of textbooks in mathematic. Number sense has a prominent role in mathematics. It is an ability seen as the basis for the student´s continued development in mathematics. LÄS MER