Sökning: "course objectives"

Visar resultat 11 - 15 av 165 uppsatser innehållade orden course objectives.

  1. 11. "Learning by doing" som ett förhållningssätt till undervisning av programmering på gymnasiet : Ett elevmaterial för undervisning av felsökning i inledande programmering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Edita Korlat; [2023]
    Nyckelord :Programming didactics; Python; error messages; troubleshooting; Programming 1; upper secondary school; learning by doing ; Dewey; student material; Programmeringsdidaktik; Python; felmeddelanden; felsökning; Programmering 1; gymnasiet; “learning by doing”; Dewey; elevhandledning;

    Sammanfattning : Den snabba digitaliseringen har inte bara lett till stora förändringar i samhället utan också utbildningssystemet i vilket kunskaper om tillämpningar och funktion av olika tekniska system och digitala verktyg har blivit en nödvändighet. Programmering har blivit en naturlig del av processen att förstå dagens digitala system men också ett verktyg för problemlösning och design av digitala lösningar. LÄS MER

  2. 12. I vilken utsträckning utbildas framtida läkare och farmaceuter i Sverige om läkemedels miljöpåverkan? : En kartläggning

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för farmaci

    Författare :Abdullah Jazzaa; [2023]
    Nyckelord :Läkemedel i miljön; hållbar utveckling; utbildning; miljö;

    Sammanfattning : Background: A negative outcome of consuming and manufacturing pharmaceuticals is that these substances reach the environment through different pathways. This can lead to severe consequences such as antibiotic resistance, but also disturbances in entire ecosystems. LÄS MER

  3. 13. A Formally Motivated Algorithm for Synthesis of Strategies in Multi-Agent Games of Imperfect Information Against Nature

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jakob Alfredsson; Jakob Carlsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this project we study games where multiple agents cooperate to reach some common team objective. The agents do not have perfect information about the game state, and they cannot communicate during the course of the game. LÄS MER

  4. 14. Bildämnet i Sverige och Finland En jämförelse mellan de nationella kursplanerna i årskurs 7-9

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och design

    Författare :Rebecka Hagstedt; [2022-06-01]
    Nyckelord :Curricula; curriculum theory; Visual art; ; Compare countries; ; Finland; Sweden; Course Syllabi in art; Primary school;

    Sammanfattning : The purpose of this article is to draw attention to differences and similarities between the subject visual arts in Sweden and Finland through analysis of syllabi in both countries in certain selected subject areas. Is there a theme that takes up more or less space in one of the countries' curricula? Can Sweden learn anything from Finland and Finland from Sweden? The method for the study has been content analysis and text analysis of the countries' course objectives in five different themes. LÄS MER

  5. 15. Teaching Interpretation Through the Epistolary Novel: Using Bram Stoker’s Dracula to Teach Literary Interpretation in the Swedish Upper Secondary EFL Classroom

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Engelska

    Författare :Erik Hed; [2022]
    Nyckelord :teaching interpretation; epistolary novel; Dracula; English as a foreign language; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This essay examines how Swedish English as foreign language (EFL) students in the English 7 course can be taught textual interpretation skills through working with fiction in the classroom, using Bram Stoker’s 1897 epistolary novel Dracula as an example novel. A qualitative text analysis of Stoker’s novel was conducted, using Grice’s maxims of conversation and the concept of focalization, to determine the extent to which Dracula is suitable teaching material for the development of students’ interpretation skills. LÄS MER