Sökning: "covid e handel"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden covid e handel.

  1. 1. Modebranschens strategier under & efter pandemin : En empirisk kvalitativ studie av företagens reaktioner mot Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Hadi Fayazi; Anas Khan; [2023]
    Nyckelord :Butiker; chocker; digitala marknadsföringsstrategier; distans; e-handel; fashion; försäljning; kunder; marknadsföring; pandemin; transformationer; utmaningar; åtgärder;

    Sammanfattning : Forskningsfråga:  - Hur har modebranschen i Sverige anpassat sina strategier under och efter pandemin? Vilka åtgärder har vidtagits för att hantera de utmaningar och påfrestningar som uppstått?  Syftet: Syftet med studien är att analysera modebranschens strategier i Sverige under och efter pandemin. Dessutom vilka åtgärder som har vidtagits för att hantera utmaningar och påfrestningar. LÄS MER

  2. 2. E-HANDEL OCH CONTAINERBOARDMARKNAD UNDER PANDEMIN : En empirisk studie om Covid-19 pandemins effekter på e-handel och dess effekter på efterfrågan på fiberbaserade förpackningsmaterial

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Nationalekonomi

    Författare :Aleksi Viitala; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Utbrottet av Covid-19 pandemin hade oförutsedda konsekvenser för vårt dagliga liv. För att skydda befolkningen från smittan fattade myndigheter och politiker i många länder beslut om att på olika sätt begränsa rörligheten i samhället på ett sätt som vi inte har sett i Europa sedan andra världskriget. LÄS MER

  3. 3. Chefers förutsättningar med digitala verktyg i arbetet och ledarskapet : En kvalitativ studie om digitala verktygs möjligheter och utmaningar för chefer i kommunal verksamhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Rebecca Appel; Jouline Lindh; [2023]
    Nyckelord :Leadership; management; digital tools; flexibility; situational leadership; remote work; digitization; Ledarskap; chefskap; digitala verktyg; flexibilitet; situationsanpassat ledarskap; distansarbete; digitalisering;

    Sammanfattning : Studien är en kvalitativ studie som bygger på semistrukturerade intervjuer med mellanchefer inom socialförvaltningen och miljö- och statsbyggnadsförvaltningen. Studiens syfte har varit att undersöka vilka möjligheter och utmaningar digitala verktyg bidrar till i chefers arbete och ledarskap. LÄS MER

  4. 4. How Pricing Strategies For E-Commerce Are Affected By Website Usability

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Filip Nyström; Filip Lundberg; Arvid Johansson; Einar Rättgård; Sven Grinneby; Lukas Ekberg; Lisa Södereng; [2023]
    Nyckelord :Decoy effect; Compromise effect; Usability;

    Sammanfattning : The growth of e-commerce, accelerated by the covid-19 pandemic, have fundamentally changed how companies commercialize their products. To remain competitive, many retail companies must transition parts of, or their entire, selling process to the internet. LÄS MER

  5. 5. Användandet av artificiell intelligens för effektiv försäljning inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Emmy Bergman; Erica Drwiega; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; E-commerce; Machine learning; Deep learning; Natural language processing; Recommendation system; Chatbot; Artificiell intelligens; E-handel; Maskininlärning; Djupinlärning; Rekommendationssystem; Språkteknologi; Chatbot;

    Sammanfattning : I takt med den växande tekniska utvecklingen har e-handeln börjat ta en allt större plats bland konsumenter och företag. Möjligheten att göra inköp på nätet prioriteras högt, särskilt i samband med Covid-19 pandemin då e-handeln i många fall tog över helt från fysiska butiker. LÄS MER