Sökning: "covid e handel"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden covid e handel.
1. Modebranschens strategier under & efter pandemin : En empirisk kvalitativ studie av företagens reaktioner mot Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Forskningsfråga: - Hur har modebranschen i Sverige anpassat sina strategier under och efter pandemin? Vilka åtgärder har vidtagits för att hantera de utmaningar och påfrestningar som uppstått? Syftet: Syftet med studien är att analysera modebranschens strategier i Sverige under och efter pandemin. Dessutom vilka åtgärder som har vidtagits för att hantera utmaningar och påfrestningar. LÄS MER
2. E-HANDEL OCH CONTAINERBOARDMARKNAD UNDER PANDEMIN : En empirisk studie om Covid-19 pandemins effekter på e-handel och dess effekter på efterfrågan på fiberbaserade förpackningsmaterial
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/NationalekonomiSammanfattning : Utbrottet av Covid-19 pandemin hade oförutsedda konsekvenser för vårt dagliga liv. För att skydda befolkningen från smittan fattade myndigheter och politiker i många länder beslut om att på olika sätt begränsa rörligheten i samhället på ett sätt som vi inte har sett i Europa sedan andra världskriget. LÄS MER
3. Chefers förutsättningar med digitala verktyg i arbetet och ledarskapet : En kvalitativ studie om digitala verktygs möjligheter och utmaningar för chefer i kommunal verksamhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Studien är en kvalitativ studie som bygger på semistrukturerade intervjuer med mellanchefer inom socialförvaltningen och miljö- och statsbyggnadsförvaltningen. Studiens syfte har varit att undersöka vilka möjligheter och utmaningar digitala verktyg bidrar till i chefers arbete och ledarskap. LÄS MER
4. How Pricing Strategies For E-Commerce Are Affected By Website Usability
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The growth of e-commerce, accelerated by the covid-19 pandemic, have fundamentally changed how companies commercialize their products. To remain competitive, many retail companies must transition parts of, or their entire, selling process to the internet. LÄS MER
5. Användandet av artificiell intelligens för effektiv försäljning inom e-handel
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : I takt med den växande tekniska utvecklingen har e-handeln börjat ta en allt större plats bland konsumenter och företag. Möjligheten att göra inköp på nätet prioriteras högt, särskilt i samband med Covid-19 pandemin då e-handeln i många fall tog över helt från fysiska butiker. LÄS MER