Sökning: "covid marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden covid marknadsföring.
1. The Power of Nudging when Working from Home
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Working from home has become common in the aftermath of the Covid-19 pandemic. Extensive research about different aspects of the area has been made, but employee productivity is still an issue that many companies struggle with as employees have gained a new type of freedom when working from home. LÄS MER
2. Hur stavar man bunkring med fyra P? : En kvalitativ studie om hur livsmedelsbutiker hanterat kunders bunkringsbeteende under Covid-19-pandemin
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I samband med kriser är det vanligt förekommande att konsumenter uppvisar ett bunkringsbeteende, där de i förberedande syfte köper stora mängder produkter. Syftet med denna studie är att undersöka hur livsmedelsföretags marknadsföringsstrategi påverkats av bunkringsbeteendet som uppstod vid Covid-19-pandemins inträde. LÄS MER
3. Small and Medium-Sized Tourism Enterprises’ Response to COVID-19 : An Outlook of Business Resilience in Bali, Indonesia
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : A majority of the businesses operating in the tourism industry are small and medium-sized enterprises (SMEs). This is especially true in small island destinations, where many SMEs often depend financially on tourism. This paper investigates what characteristics tourism SMEs that survived the COVID-19 pandemic in Bali have. LÄS MER
4. Modebranschens strategier under & efter pandemin : En empirisk kvalitativ studie av företagens reaktioner mot Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Forskningsfråga: - Hur har modebranschen i Sverige anpassat sina strategier under och efter pandemin? Vilka åtgärder har vidtagits för att hantera de utmaningar och påfrestningar som uppstått? Syftet: Syftet med studien är att analysera modebranschens strategier i Sverige under och efter pandemin. Dessutom vilka åtgärder som har vidtagits för att hantera utmaningar och påfrestningar. LÄS MER
5. Behind the Stage
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Live music has recently been a popular topic of discussion as a consequence of COVID-19's influence and the exponential rise of digital alternatives to live music. Stockholm, as the third largest music exporter in the world, might be assumed to be culturally enriched with live music flourishing in its center; but if we dig further into the Stockholm live music industry by listening to those who make up its pillars, namely musicians, what will we find? This thesis investigates the live music industry in Stockholm through the eyes of musicians and live music industry professionals. LÄS MER