Sökning: "covid spel"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden covid spel.
1. ESG ett spel för galleriet? : En kvantitativ studie för ESG:s påverkan på avkastning under Covid-19 första år
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Hållbarhet är en viktig fråga och många företag försöker öka sitt hållbarhetsarbete. Det finns forskning kring hur sådant arbete påverkar företags finansiella prestation men resultaten är inte entydiga. LÄS MER
2. Mobility Management - smart och hållbart eller ett spel för gallerierna? : Boendes upplevelser, attityder & beteenden i förhållande till mjuka åtgärder i bostadsprojekt med låga parkeringstal
Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : In contemporary society, a common aim is to increase sustainable travel in order to foster the ecological environment. This is to be made possible by a transformation in travel modes from car to public transport, walking and cycling. Stockholm, which is the city focused on in this study, is currently growing. LÄS MER
3. Mänskliga kritiska framgångsfaktorer som påverkar grad av yttre och inre motivation hos medarbetare och ledare som samarbetar via ett digitalt verktyg : En fallstudie inom CITK IT Konsult AB
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Covid-19, också benämnt som coronaviruset, som bröt ut år 2020 drabbade inte enbart hälso- och sjukvården på ett kritiskt sätt, utan hela arbetsmarknaden sattes ur spel. På grund av tvingande restriktioner i många länder var människor tvungna att hålla sig hemma. LÄS MER
4. COVID-19 case study: The effects of distance education on the game design practices of students at Uppsala University in 2022
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : As a result of the global pandemic COVID-19, Bachelor’s game design education at Uppsala University was moved to an online space. Multiple literary sources give insights into as to how students were affected by the pandemic, however, little research specifically explaining the connection between game design students and game production in online environments could be found to inform this study. LÄS MER
5. ATT UMGÅS I AVSKILDHET : En studie om individers upplevelser av sociala interaktioner i spelbaserade röstbundna nätgemenskaper i tider av isolering
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : The Swedish national regulations and advice that the Covid-19 pandemic has entailed have resulted in individuals staying at home to a greater extent. This has led to individuals not having physical social interactions to the same extent as before the pandemic. LÄS MER