Sökning: "covid spel"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden covid spel.

  1. 1. ESG ett spel för galleriet? : En kvantitativ studie för ESG:s påverkan på avkastning under Covid-19 första år

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Rebecka Lundstedt; Jessica Österlund; [2022]
    Nyckelord :ESG; finansiell prestation; förväntad avkastning; realiserad avkastning; hållbarhet; Covid-19;

    Sammanfattning : Hållbarhet är en viktig fråga och många företag försöker öka sitt hållbarhetsarbete. Det finns forskning kring hur sådant arbete påverkar företags finansiella prestation men resultaten är inte entydiga. LÄS MER

  2. 2. Mobility Management - smart och hållbart eller ett spel för gallerierna? : Boendes upplevelser, attityder & beteenden i förhållande till mjuka åtgärder i bostadsprojekt med låga parkeringstal

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Anja Ericson; Linn Haglund; [2022]
    Nyckelord :Mobility Management; Mobility Management; Hållbart resande; Attityder; Vanor; Beteenden; Användarperspektiv; Bostadsprojekt; Låga parkeringstal; Stockholm; Mjuka åtgärder;

    Sammanfattning : In contemporary society, a common aim is to increase sustainable travel in order to foster the ecological environment. This is to be made possible by a transformation in travel modes from car to public transport, walking and cycling. Stockholm, which is the city focused on in this study, is currently growing. LÄS MER

  3. 3. Mänskliga kritiska framgångsfaktorer som påverkar grad av yttre och inre motivation hos medarbetare och ledare som samarbetar via ett digitalt verktyg : En fallstudie inom CITK IT Konsult AB

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emma Tran; [2022]
    Nyckelord :digital leadership; organizational culture; distance work; remote work; creativity; hybrid team; motivation; teamwork; digitalt ledarskap; ledarskap; organisationskultur; distansarbete; kreativitet; hybrid team; motivation; samarbete;

    Sammanfattning : Covid-19, också benämnt som coronaviruset, som bröt ut år 2020 drabbade inte enbart hälso- och sjukvården på ett kritiskt sätt, utan hela arbetsmarknaden sattes ur spel. På grund av tvingande restriktioner i många länder var människor tvungna att hålla sig hemma. LÄS MER

  4. 4. COVID-19 case study: The effects of distance education on the game design practices of students at Uppsala University in 2022

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Diwei Lyu; Kiana Geno Schmoll; [2022]
    Nyckelord :COVID-19; Distance Education; Game Design; Online Game Production; Remote Work; COVID-19; Distansarbete; Distansutbildning; Online Spel-produktion; Speldesign;

    Sammanfattning : As a result of the global pandemic COVID-19, Bachelor’s game design education at Uppsala University was moved to an online space. Multiple literary sources give insights into as to how students were affected by the pandemic, however, little research specifically explaining the connection between game design students and game production in online environments could be found to inform this study. LÄS MER

  5. 5. ATT UMGÅS I AVSKILDHET : En studie om individers upplevelser av sociala interaktioner i spelbaserade röstbundna nätgemenskaper i tider av isolering

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Anton Harming Costa; Amanda Isaksson; Eric Fredriksson Friman; [2021]
    Nyckelord :social interactions; depression; social online gaming; social gaming motives; Covid-19; sociala interaktioner; socialt umgänge; emotionellt stöd; nätgemenskaper; onlinespel; spel; motivation; Covid-19;

    Sammanfattning : The Swedish national regulations and advice that the Covid-19 pandemic has entailed have resulted in individuals staying at home to a greater extent. This has led to individuals not having physical social interactions to the same extent as before the pandemic. LÄS MER