Sökning: "craft beer brands"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden craft beer brands.

  1. 1. How Do Craft Beer Brands Negotiate Authenticity Using Retro Branding?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Rasmus Pihl; Alexander Svensson; [2020-06-23]
    Nyckelord :Retro branding; craft beer brands; authenticity; enchantment; consumer culture theory CCT ;

    Sammanfattning : Craft beer brands are booming. However, many craft beer brands employ exceedingly similar retro-evocative techniques to negotiate authenticity with consumers. This article explores how craft beer brands systematically use retro marketing as a tool to negotiate authenticity with customers, through a consumer culture theory (CCT) lens. LÄS MER

  2. 2. Konsumentinsikt på ölmarknaden : En kvalitativ studie om köpbeslut och uppfattning av autenticitet bland konsumenter av hantverksöl

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Rönnholm; Jesper Lindström; [2019]
    Nyckelord :Microbreweries; craft beer; beer; authenticity; consumer insight; Mikrobryggerier; Hantverksöl; Öl; Autenticitet; Konsumentinsikt;

    Sammanfattning : Under de senaste årtiondet har mikrobryggerier runt om i världen tagit allt större marknadsandelar från nationella och internationella bryggerier. Trots en växande marknad är marknadsklimatet däremot långt ifrån idealiskt för många småbryggare. Lönsamheten är låg och marknaden präglas av hårdare konkurrens. LÄS MER

  3. 3. How perceived brand authenticity is affected by company growth

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :David Johnstone; Gustav Klinton; [2017-06-30]
    Nyckelord :Perceived brand authenticity; company growth; craft beer; experiment;

    Sammanfattning : While it has been shown that authenticity in brands can contribute to growth, there has been little research regarding how growth affects authenticity. This study measures perceived brand authenticity within the craft beer market, and determines how it is affected by three different aspects of growth: company size, presence and availability, and ownership structure. LÄS MER

  4. 4. Co-branding inom restaurangsektorn : En studie av varumärkeskapital ur ettkonsumentperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Oskar Modig; [2016]
    Nyckelord :brand equity; craft beer; premium brands; mainstream; niche market; cobranding; food beverage; Varumärkeskapital; hantverksöl; Premium; Mainstream; Restaurang; Cobranding; Food Beverage;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen försöker kartlägga vilka produkt- och varumärkesegenskaper som driverkonsumenternas val av premiumöl på restaurang och redovisar en konsumentstudie gjord irestaurangmiljö. Tidigare forskning menar att det finns en outnyttjad potential förrestauranger som vill utnyttja det snabbt ökande intresset för hantverksöl genom co-brandingmed attraktiva premiumvarumärken. LÄS MER