Sökning: "craft sportswear"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden craft sportswear.
1. Shiny Things : Decoration as tool and function whilst revaluating notions of good and bad taste
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : This work is an investigation of how to redefine the perception of decoration. Decorative elements are reinvented as fundamental tools for creating garments and form in a collection of nine outfits. To show the width of what embellishment is able to create, the decorative techniques of all garments are different. LÄS MER
2. Stärkt leverantörsrelation förbättrar framtiden : Inköp inom textilföretag i sportbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Textilbranschen är i ständig förändring där alltmer krav ställs på företag då industrin utgör en belastning på miljön genom produktionsprocesser och utsläpp. Därmed utgör det ett kritiskt läge där företagen måste ta dess ansvar i hållbarhetsfrågor som rör leverantör och produktion. LÄS MER
3. Celebrity endorsement är väl ingen sport : En studie om hur sportmodevarumärken använder celebriteter i varumärkesbyggande syfte
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Celebrity endorsement är väl ingen sport – En studie om hur sportmodevarumärken använder celebriteter i varumärkesbyggande syfte Författare: Erik Hagberg & Niklas Radhammar Handledare: Thomas Helgesson Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring 15 hp, VT 2012 Nyckelord: Varumärke, varumärkeskapital, celebrity endorsement, celebrity endorser, sportmodevarumärke, varumärkesbyggande Problemformulering: Hur arbetar sportmodevarumärken på den svenska marknaden med celebriteter i sina varumärkesbyggande processer? Syfte: Syftet med denna uppsats är att med utgångspunkt i den teoretiska referensramen och en abduktiv fallstudie av fem varumärken, kartlägga hur sportmodevarumärken arbetar med celebriteter i varumärkesbyggande ändamål på den svenska marknaden. Vi vill även analysera positiva effekter och risker vid användning av celebriteter i varumärkesstrategier. LÄS MER