Sökning: "creating shared value CSV"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden creating shared value CSV.

  1. 1. Gemensamt värdeskapande i praktiken : En kvalitativ studie som undersöker värdeskapande aktiviteter samt avvägningen mellan företagsnytta och samhällsnytta.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Lydia Frykman; Johanna Wennerström; [2023]
    Nyckelord :Creating shared value; activities; driving forces; economic value creation; social value creation; trade-off; sustainability.; Gemensamt värdeskapande; aktiviteter; drivkrafter; företagsnytta; samhällsnytta; avvägningen; hållbarhet.;

    Sammanfattning : Titel: Gemensamt värdeskapande i praktiken Författare: Lydia Frykman och Johanna Wennerström Handledare: Rasmus Nyqvist Bakgrund: I dagens samhälle är utmaningarna inom hållbarhet högst väsentliga, till följd av att företag inte tar sitt fulla ekonomiska, ekologiska och sociala samhällsansvar. CSV har som ett resultat av detta blivit alltmer uppmärksammat då konceptet belyser företagens roll i att driva hållbarhetsutvecklingen framåt. LÄS MER

  2. 2. “Du får inte prata hållbarhet om du inte pratar affär” : Creating shared value i stora etablerade svenska företag ochexterna faktorers påverkan på CSV-strategier

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Oskar Ask; Carl Ström; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. When doing good is not enough : A study of how Swedish companies are using shared value creation in their sustainable practices

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Elvira Sandberg; Alexandra Lundén; Elida Murtovi; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; sustainability Sweden; sustainable development; sustainable development goals; science-based targets; corporate social responsibility; creating shared value; CSV limitations; CSR vs CSV; CSR evaluation.;

    Sammanfattning : The world is jeopardized by several social and environmental threats. The limited resources are being used at a rapid rate which contributes to negative effects on global warming. Along with increased poverty, human rights are being violated and labor is exploited. Therefore, sustainability is perhaps a more urgent topic than ever. LÄS MER

  4. 4. Entrepreneurship Lessons on Creating Shared Value and enhancing Competitive Advantage. Case studies from COVID-19 pandemic responses by Volvo Group, Essity, Autoliv, and ICA Gruppen.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Namirembe Ruth; Abiodun Sunday Daodu; [2022]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; creating shared value; competitive advantage; COVID-19 pandemic.;

    Sammanfattning : The COVID-19 pandemic prompted many Swedish businesses to reconsider their survival techniques and the support they offer to societies in which they operate. The purpose of this study is to examine the COVID -19 responses practiced by four Swedish Companies (Essity, Volvo Group, ICA Gruppen, and Autoliv) to see what entrepreneurs can learn in the event of another pandemic. LÄS MER

  5. 5. Why Creating Shared Value matters : A qualitative multiple case study on how CSV initiatives can contribute to sustainable value chains within the Swedish fashion industry.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Mikael Halldén; Simon Domeij; [2022]
    Nyckelord :Creating shared value; Corporate social responsibility; CSV; CSR; Sustainability; Value chain; Value creation; Opportunities; Boundaries; Fashion industry; Sweden.;

    Sammanfattning : For a prolonged period of time, corporations and society have been out of synergy. There are many industries that have contributed to our environmental problems, but the fashion industry has been very active in contributing to the negative climate change, particularly the value chain. LÄS MER