Sökning: "creation myth"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden creation myth.

  1. 1. Creation of identity value in video advertising: Performing identity myths of stigmatized groups of society

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Antonia Pumarino; [2023]
    Nyckelord :Identity value; identity myth; personification; discourse advertising; social tensions; cultural branding; critical discourse analysis; Social Sciences;

    Sammanfattning : Brands have changed their approach to advertising, instead of offering products, nowadays they offer ways of living and seeing the world. To do so, they own a symbolic language which is embodied in advertising discourse. Brands aim to create more profound relationships with consumers and to concretise it, they have a variety of strategies at hand. LÄS MER

  2. 2. En balansgång mellan dramaturgi och demokrati : Uppfyller Uppdrag granskning och Kalla fakta deras tillskrivna demokratiska syfte?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Nora Svensson Tjäder; Louise Lindeberg; [2023]
    Nyckelord :Investigative journalism; democracy; ideology; ownership; Uppdrag granskning; Kalla fakta.; Granskande Journalistik; demokrati; ideologi; ägande; Uppdrag granskning; Kalla fakta;

    Sammanfattning : Vi har i denna studie analyserat hur Uppdrag granskning och Kalla fakta strukturerar och förmedlar granskande journalistik. Syftet är att med hjälp av en genreanalys öka förståelsen för hur programmen förhåller sig till sitt demokratiska uppdrag som ingår i genrens ideal, och därmed hur de uppfyller den demokratiska roll de fått samt tillskrivit sig själva. LÄS MER

  3. 3. Floating Thresholds – On the Idea of the Portal in Architecture

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Ivan Grelz; [2023]
    Nyckelord :Portal; Gate; Architecture; Theory; Threshold; Liminal; Nature; Myth; Ritual; Speed; Depth;

    Sammanfattning : This project investigates a specific concept within architecture: the portal. Divided into eight independent chapters, all possible to read as stand-alone parts, the thesis – a hybrid essay consisting of text, images, drawings and models – uses the portal as a springboard, or tool, for approaching existing theories on the invisible forces that shape the world and our built environment. LÄS MER

  4. 4. Seeing Lithium Extraction : Countering the Myth of ‘Green’ Transition through Contemporary Art

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Victoria McCarthy; [2023]
    Nyckelord :Lithium extraction; contemporary art; extractivism; ‘green’ transition; myth; green sacrifice zones; visibility; countervisuality; Unknown Fields; Marcela Magno; Julian Charrière; Extracción de litio; arte contemporaneo; extractivismo; trancisión verde ; zonas de sacrificio verdes; visibilización; contra-visualidad;

    Sammanfattning : This thesis examines the intersection between lithium extraction and contemporary art through a visual semiotic analysis of three contemporary artworks: Unknown Fields’ We Power Our Future With the Breast Milk of Volcanoes, Marcela Magno’s Land [2] Litio, and Julian Charrière’s Future Fossil Spaces. It explores how lithium extraction is visualised in the selected artworks, what connotations can be extracted from them, the geopolitical dimension expressed in them, and how they relate to the myth of ‘green’ transition. LÄS MER

  5. 5. Not All Heros Wear Capes

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fang Cheng; Hanna Åstrand; [2023]
    Nyckelord :Keywords: Emotion Creation; Brand Archetype; Myth-telling; System 1; Hero; Ordinary People; Hero’s Journey; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The main purpose of this study is to enhance our understanding of branding communication with mass audiences using ordinary people in myth treatment. Methodology: This qualitative study explores the phenomenon of ordinary people portrayed as heroes in advertisements in an abductive manner. LÄS MER