Sökning: "creative leadership"

Visar resultat 1 - 5 av 113 uppsatser innehållade orden creative leadership.

  1. 1. Unlocking the Secrets of Radical Innovation Leadership - An Exploration of the Leadership Practices that Drive Radical Innovation within Organizations

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Andreas Brentman; Erik Sundling; [2023-07-19]
    Nyckelord :innovation; radical innovation; leadership; leadership practices; incremental innovation; innovation process; innovation leadership; radical innovation leadership; Innovation management;

    Sammanfattning : Innovation is essential for companies to distinguish themselves from competitors and fulfill customers' evolving needs, resulting in increased market share and financial performance. Research in academic literature has acknowledged the significance of leadership in promoting innovation within an organization. LÄS MER

  2. 2. Organisation och ledning för innovation och stabil produktion : En fallstudie på en svensk organisation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Annika Green; [2023]
    Nyckelord :adaptive leadership; adhocracy; ambidextrous organizations; quality; quality technology; leadership; offensive quality development; organizations; organizational culture; processes; adaptivt ledarskap; ad hoc-krati; ambidextra organisationer; kvalitet; kvalitetsteknik; ledarskap; offensiv kvalitetsutveckling; organisation; organisationskultur; processer;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att visa hur olika arbetssätt som är till synes oförenliga, det kreativa och problemlösande samt det stabila och produktionsmässiga, kan förenas inom samma verksamhet, med hög kvalitet och intern nöjdhet för de båda arbetssätten. Dagens organisationer är mer komplexa och med medarbetare som har högre kompetens, detta ställer krav på hur organisationer behöver struktureras och styras. LÄS MER

  3. 3. Embracing a precarious life : A study on the instabilities of the life of an independent dance artist

    Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogik

    Författare :Clara Sjölin; [2023]
    Nyckelord :Dance; Insabillity; independent dance artist; precariat; collective; leadership; collaboration; diffractive analysis;

    Sammanfattning : The research question that motivates this study is: how might I, together with a collective of dance artists, explore stability while embracing instability? Looking at the precarious lives of independent dance artists in the context of Europe, this research seeks ways to understand and cope with the various unstable aspects that come with this lifestyle and profession. I place this study in relation to current economic trends where the individual is increasingly in focus, with very few social security rights, and where the dancer is often faced with solitary living and working situations. LÄS MER

  4. 4. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jonatan Hagberg; Philip Russell; Emil Larsson; [2023]
    Nyckelord :Big Data analytics; more effective marketing; competencies; Big Data analytics capabilities; dynamic capabilities; market capabilities; material resources; intangible resources; human skills; Big Data analytics; effektivare marknadsföring; kompetenser; Big Data analytics förmågor; dynamiska förmågor; marknadsrelaterade förmågor; materiella resurser; immateriella resurser; mänskliga förmågor;

    Sammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  5. 5. The Impact of Visionary Leadership : A qualitative study of visionary leadership and its impact on organizational cultures within the marketing industry

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Elin Klingberg; Alva Linddahl; Astrid Nordberg; [2023]
    Nyckelord :Vision; Visionary Leadership; Organizational culture; Employee motivation; Employee creativity;

    Sammanfattning : The research conceptualizes how visionary leaders have the ability to develop a vision for an organization, make it a shared one among its stakeholders and lead them towards the realization of the vision. The type of leadership within marketing agencies has a great impact on performance due to the level of creativity needed in the industry. LÄS MER