Sökning: "credibility web"

Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden credibility web.

  1. 1. "GRI PÅ STEROIDER" : Hur en större revisionsbyrå formar och anpassar sig tillEU:s nya direktiv för hållbarhetsrapportering (CSRD)

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Sandra Andersson; Jesper Sundqvist; [2023]
    Nyckelord :Corporate Sustainability Reporting Directive; European Sustainability Reporting Standards; hållbarhetsrapportering; hållbarhetsdirektiv;

    Sammanfattning : The new sustainability directive Corporate Sustainability Reporting Directive [CSRD] isdescribed as the biggest thing that has happened since International Financial ReportingStandards [IFRS] was implemented in the reporting world. A watered-down Non-FinancialReporting Directive [NFRD] will be given new strength through CSRD, which entails higherand stricter requirements for reporting companies to report sustainability information to, amongother things, improve comparability and credibility, and as a step on the way to equatingsustainability reporting with financial reporting. LÄS MER

  2. 2. Etik inom influencer marketing ur ett konsumentperspektiv : En kvantitativ studie bland sociala medier-användare i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Carl-Ludwig Grafoson; Nina Törnblom; [2023]
    Nyckelord :etik; sociala medier; influencer marketing; influencers; marknadsföring; konsumentbeteende; följare;

    Sammanfattning : Titel: Etik inom influencer marketing ur ett konsumentperspektiv - En kvantitativ studie  bland sociala medier-användare i Sverige.  Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi  Författare: Carl-Ludwig Grafoson och Nina Törnblom  Handledare: Blanca Astrid Moreno  Datum: 2023 – Juni  Syfte: Studiens syfte är att kartlägga hur vuxna användare av sociala medier i Sverige förhåller sig till olika aspekter av etik inom influencer marketing. LÄS MER

  3. 3. The E-Commerce of Tomorrow: An Experimental Study of How User-Generated Content can be integrated into a Retailer's Website for Fashion Merchandise Display

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Hannah Gustafsson; Klara Überall Jönsson; [2023]
    Nyckelord :User-Generated Content UGC ; Visual Merchandising; Technology Acceptance Model TAM ; Fashion E-commerce; Consumer Perceptions;

    Sammanfattning : An increasing number of individuals are turning to User-Generated Content (UGC) to learn about various products and services. Prior customers' experiences and opinions significantly impact potential buyers' decision-making during the customer journey. LÄS MER

  4. 4. A Game of Fraud: : Uncovering Corruption Within FIFA's Decision to Award Qatar the World Cup 2022

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Eliona Qira; [2023]
    Nyckelord :FIFA; Sports Governance; Trancparency; Institutional Corruption;

    Sammanfattning : An investigation into FIFA's corruption is conducted in this thesis, with a particular emphasis on the organization's awarding of the 2022 World Cup hosting rights to Qatar. Using institutional corruption, power dynamics, and lack of transparency as a lens into FIFA's decision-making process, this study attempts to understand the factors influencing international sports governance generally. LÄS MER

  5. 5. En modernisering av källkritisk undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Johan Hansson; Kevin Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Source criticism source evaluation student critical evaluation internet sources online sources classroom internet credibility middle school evaluate web sources; källkritik i skolan källkritik kritisk granskning informationskompetens internet.;

    Sammanfattning : Syftet med denna översikt har varit att presentera aktuella metoder för den källkritiska undervisningen i högstadiet. Vår frågeställning genom arbetet har varit, “vilka metoder kan lärare undervisa om inom källkritik för att lära ut ett källkritiskt förhållningssätt?” Genom systematiska sökningar i olika databaser valde vi ut tio artiklar som kunde hjälpa oss att besvara vår frågeställning. LÄS MER