Sökning: "credibility"

Visar resultat 21 - 25 av 1602 uppsatser innehållade ordet credibility.

  1. 21. The journey of accounting for nature: A qualitative study of the strive to account for nature through translation of the TNFD framework from a Scandinavian Institutionalism perspective

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Markus Ögren; Ulrika Ohlson; [2023-06-29]
    Nyckelord :Taskforce of Nature-related Financial Disclosures TNFD ; Translation; Travel of ideas; Idea carriers; Accounting for nature; Calculative practices; Credibility; Salience; Legitimacy; Dis-embedding; Packaging; Unpacking;

    Sammanfattning : This thesis examines how the traveling idea of accounting for nature is translated and materialized into a standardized framework. This is interesting as there is a rising interest in how to report on environmental issues and this interest has now expanded beyond climate-related issues to nature more broadly. LÄS MER

  2. 22. Politisk kommunikation på Instagram ur ett visuellt perspektiv : Hur används personifierade budskap på Instagram med en fallstudie på Ulf Kristersson

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Olle Wester; Henrik Weilander; Alicia Brasch Flodén; [2023]
    Nyckelord :Political communication; Instagram; personification; Ulf Kristersson; Moderaterna.; Politisk kommunikation; Instagram; personifiering; Ulf Kristersson; Moderaterna.;

    Sammanfattning : Studien ämnar att utröna vilka semiotiska verktyg som används för att konstruera en bild av UlfKristersson på hans Instagramsida samt hur budskap blir personifierade. Detta görs genom en kvalitativ textanalys i form av en visuell textanalys. LÄS MER

  3. 23. Svenska bankers kommunikation kring indirekt klimatpåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Mårten Hansson Reuter; [2023]
    Nyckelord :CSR Corporate Social Responsibility ; Sustainability reports; Legitimacy; Legitimacy strategies; Indirect climate impact; CSR; Hållbarhetsrapporter; Legitimitet; Legitimitetstrategier; Indirekt klimatpåverkan;

    Sammanfattning : Bakgrund: I samband med att samhället strävar efter en mer fossilfri ekonomi och lagstiftare upprättar allt fler direktiv för vad en hållbarhetsrapport skall innehålla blir kraven på företag allt större. Banker har som investering- och finansieringsinstitut en miljöpåverkan genom de investeringar de hanterar. LÄS MER

  4. 24. Men’s perceptions of endorsers : A qualitative study on how brand love affects men when being exposed to influencer marketing versus celebrity endorsement

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Elin Nome; Alicia Lindahl; Olivia Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Brand Love; Influencer Marketing; Social Media Influencer SMI ; Celebrity Endorsement; Endorsers; Men; Source Credibility;

    Sammanfattning : Influencer marketing and celebrity endorsement has grown in the past years and has become a vital part of marketing in the fashion industry. This field has been well researched, however a gap in the research is the focus on men and the role brand love has. LÄS MER

  5. 25. Sjuksköterskors attityder i mötet med patienter som utsatts för sexuellt våld : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskap

    Författare :Amanda Bäcker; Isabella Londos; [2023]
    Nyckelord :Attitudes; Nurses; Sexual violence; Attityder; Sexuellt våld; Sjuksköterskor;

    Sammanfattning : Bakgrund Sexuellt våld förekommer dygnets alla timmar, världen över och är idag ett erkänt jämställdhetsproblem. Sexuellt våld är ett stigmatiserat område med olika attityder kring, på såväl individnivå som samhällsnivå. Vården utgör en central roll i att upptäcka och vårda personer som utsatts. LÄS MER