Sökning: "critical marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 384 uppsatser innehållade orden critical marketing.

  1. 1. Reklam för vad, kläder eller kroppar? : En multimodal kritisk diskursanalys om hur skönhetsideal framställs i Lindex kampanj ”Reinvent the Model”

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Emelie Lundgren; Alma Wikberg; [2024]
    Nyckelord :Beauty standards; advertising; fashion industry; femvertising; woke; multimodal critical discourse analysis;

    Sammanfattning : Marketing is crucial to the success of any company, and in line with an increased emphasis on sustainability, many companies now include sustainability issues in their communications. The clothing company Lindex's campaign ”Reinvent the Model” aims to reshape the female ideal and promote diversity in their marketing. LÄS MER

  2. 2. Föräldrars konsumentbeteende och matval : En kvalitativ studie om barnfamiljers attityder kring asiatisk mat i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sonali Pal; Hafsa Hassan; [2024]
    Nyckelord :Företagsekonomi; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Abstract: Consumer behaviour develops during different life stages, as emphasized by Solomon et al. (2016). Notably, the transition to parenthood entails significant changes, challenging pre-existing consumption routines and introducing new priorities, especially in terms of dietary habits (Hamilton & White, 2012). LÄS MER

  3. 3. Platsmarknadsföring på lokal nivå : En fallstudie av kommunerna i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Stadler; [2023]
    Nyckelord :place marketing; strategies; cooperation; unique selling points; USP; platsmarknadsföring; strategier; samverkan; unika konkurrensfördelar; USP;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan platser blir allt hårdare, därigenom har platsmarknadsföring fått en central roll. Det finns många strategier för platsmarknadsföring, denna studie antar ett kritiskt förhållningssätt till strategiers universella tillämplighet och argumenterar för att strategier måste anpassas till lokala förhållanden och en samhällskontext. LÄS MER

  4. 4. Brand Positioning Unveiled: An Insider's Perspective from Industry Professionals

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felix Ellqvist; Niklas Kjellander; [2023]
    Nyckelord :Brand Positioning; Brand Management; Market Orientation; Brand Orientation; Schools of Positioning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research Purpose & Aim: The purpose of this thesis is to shed light on how individual marketing- & brand-managers conceptualise and approach brand positioning. This study aims to vertically deepen the current knowledge of brand positioning in practice as well as horizontally broaden the literature by taking a unique managerial perceptual perspective. LÄS MER

  5. 5. Product-Service Systems for Small and Medium-Sized Manufacturers: The Role of External Partnerships

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Pedro Scherma de Carvalho; [2023]
    Nyckelord :Product-Service System; Collaboration; Partnership; Barriers; Small and Medium-Sized Manufacturers;

    Sammanfattning : The current patterns of consumption are threatening the availability of natural resources. These natural resources, such as raw materials and biomass, are critical for different economic activities. ProductService System (PSS) has received attention as a solution to drive resource efficiency by extending the life cycle of products. LÄS MER