Sökning: "critical thinking and social work"

Visar resultat 1 - 5 av 69 uppsatser innehållade orden critical thinking and social work.

  1. 1. DIDAKTISKA PERSPEKTIV PÅ EN BILDUNG-ORIENTERAD BIOLOGIUNDERVISNING -en analys utifrån tysk bildningstradition med exempel från biologilärares praktik på folkhögskola

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Christina Degerstedt; [2024-03-26]
    Nyckelord :Biology teaching; didactic strategies; companion meanings; Bildung; dialogue; citizenship; democracy;

    Sammanfattning : Aim: The aim of the study is to show how a Bildung-oriented biology teaching could be designed, along with providing classroom examples of such teaching. In this study, the term Bildung, is defined based on the German Didaktik tradition as competences for self-determination, constructive participation in society, and solidarity. LÄS MER

  2. 2. Grunden till ett demokratiskt medborgarskap : Medieanvändning för årskurs 1-3 i samhällskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Linnéa Jansson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to examine what media literacy means to primary school teachers. The purpose is also to examine how teachers work with the intent of aiding students' development of critical thinking, how they perceive the student’s media literacy abilities and how they perceive the social studies curriculum regarding media. LÄS MER

  3. 3. Mine Action and Climate Change: A Case Study of Water in Yemen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Amani Abdulqader; [2023]
    Nyckelord :Climate change; conflict; Yemen; Mine action; water; peacebuilding; sustainable development; resource management; governance; droughts; floods; climate mitigation; risk and disaster management.; Social Sciences;

    Sammanfattning : The following research explores a critical intersection between the work of mine action and the climate. It addresses the amplified impacts of climate change on water in Yemen, a country afflicted by protracted conflict and growing climate threats. LÄS MER

  4. 4. Erfarenhet läker inte alla sår : Sjuksköterskans erfarenhet av att vårda patienter med svårläkta sår, en litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Väst/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Hanna Lindgren; Rebecca Ridderskär; [2023]
    Nyckelord :Experience; holism; hard-to-heal wounds; nurse; person-centered care; Erfarenhet; holism; personcentrerad vård; sjuksköterska; svårläkta sår;

    Sammanfattning : Bakgrund: Svårläkta sår drabbar cirka två procent av Sveriges befolkning och tar stora resurser från vården där personalkostnaden är den största. Svårläkta sår har också en stor negativ påverkan på patientens livskvalitet i form av smärta, bundenhet till omläggningar och social isolering. LÄS MER

  5. 5. Normkritik – vad, hur och varför? : En kvalitativ intervjustudie av lärares beskrivningar av normkritik i ämnet samhällskunskap för årskurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Cornelia Edvinsson; [2023]
    Nyckelord :norms; norm criticism; norm-critical education; norm-critical pedagogy; values; civics; normer; värden; värdegrund; normkritik; normkritisk pedagogik; toleranspedagogik; samhällskunskap;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how social studies teachers deal with issues related to norm-critical aspects in the classroom and what opportunities and challenges teachers experience with this approach. The paper also examines what it means to implement a norm-critical perspective in the social studies classroom. LÄS MER