Sökning: "crm analys"

Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden crm analys.

  1. 1. Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sophie Lindström; Julia Blomqvist; Julia Köhl; [2024]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; Personaliserad marknadsföring; CRM; Köpprocess; Artificiell intelligens;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 2024-01-11  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet   Författare: Julia Blomqvist                 Julia Köhl                           Sophie Lindström                            02/04/16                         97/07/16                                  00/06/10  Titel: Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar. - En studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv. LÄS MER

  2. 2. Operationsteamets erfarenheter av simulering för att träna icke-tekniska färdigheter

    Magister-uppsats,

    Författare :Anna Qwinth; Tove Nyström Johansson; [2023-06-28]
    Nyckelord :Crisis Resource Management; erfarenheter; icke-tekniska färdigheter; kommunikation; operationsteam; patientsäkerhet; simulering; teamarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: Operationsteam verkar i en riskfylld miljö. Operationssjukvården utgörs av komplexa samband mellan högteknologiska processer, vilket gör att operationsteam behöver samverka och prestera under utmanande förhållanden. För den kirurgiska patienten innebär detta ett flertal risker. LÄS MER

  3. 3. Prediction Models for TV Case Resolution Times with Machine Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Borja Javierre I Moyano; [2023]
    Nyckelord :Datasets; Machine Learning ML ; Prediction; Resolution Time RT ; Solve Time; TV Cases; Trouble Tickets TT ; Customer-Related Trouble Tickets Resolution Time; CRM system; BI system; Telecommunications; Dataset; Machine Learning ML ; Prediction; Resolution Time; Solve Time; TV Cases; Trouble Tickets TT ; Kundrelaterade problem Tickets Resolution tid; CRM-system; BI-system; Telekommunikationer.;

    Sammanfattning : TV distribution and stream content delivery of video over the Internet, since is made up of complex networks including Content Delivery Networks (CDNs), cables and end-point user devices, that is very prone to issues appearing in different levels of the network ending up affecting the final customer’s TV services. When a problem affects the customer, and this prevents from having a proper TV delivery service in devices used for stream purposes, the issue is reported through a call, a TV case is opened and the company’s customer handling agents start supervising it to solve the problem as soon as possible. LÄS MER

  4. 4. A Predictive Analysis of Customer Churn

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Olivia Eskils; Anna Backman; [2023]
    Nyckelord :Churn prediction; CRM; optimization; applied mathematics; machine learning; gradient boosting; random forest; logistic regression; insurance industry; Kundbortfall; CRM; optimering; tillämpad matematik; maskininlärning; gradient boosting; random forest; logistisk regression; försäkringsbranschen;

    Sammanfattning : Churn refers to the discontinuation of a contract; consequently, customer churn occurs when existing customers stop being customers. Predicting customer churn is a challenging task in customer retention, but with the advancements made in the field of artificial intelligence and machine learning, the feasibility to predict customer churn has increased. LÄS MER

  5. 5. Personaliserad annonsering och AI: Marknadsförarnas perspektiv på möjligheter och utmaningar : En kvalitativ undersökning om den AI-baserade teknikens potential och begränsningar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ellinor Hansson; Lisa Tägtström; [2023]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; personaliserad marknadsföring; CRM; artificiell intelligens AI ;

    Sammanfattning : Titel: Personaliserad annonsering och AI: Marknadsförarnas perspektiv på möjligheter och utmaningar. Problem: Det har blivit en utmaning för marknadsförare att fånga konsumenternas uppmärksamhet i det snabbt föränderliga tekniklandskapet. LÄS MER