Sökning: "crm företag"

Visar resultat 1 - 5 av 161 uppsatser innehållade orden crm företag.

  1. 1. Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sophie Lindström; Julia Blomqvist; Julia Köhl; [2024]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; Personaliserad marknadsföring; CRM; Köpprocess; Artificiell intelligens;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 2024-01-11  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet   Författare: Julia Blomqvist                 Julia Köhl                           Sophie Lindström                            02/04/16                         97/07/16                                  00/06/10  Titel: Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar. - En studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv. LÄS MER

  2. 2. En förbättrad kundresa med ett CRM-system som möjliggörare : En fallstudie om framgångsfaktorer för en förbättrad relationmellan en försäkringsförmedlare och dess privatkunder urett kundreseperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lowe Olsson; [2023]
    Nyckelord :Customer relationship management; CRM; CRM-system; success factors; customer journey; customer satisfaction; customer expectations; communication.;

    Sammanfattning : Att utveckla bra relationer med sina kunder är en avgörande faktor för ett företags framgång. Deinteraktioner med företaget som kunden gör kan ses som en resa där bland annat framgångsfaktorernakommunikation, transparens och intern kompetens är väsentliga för en stor kundnöjdhet. LÄS MER

  3. 3. Personaliserad annonsering och AI: Marknadsförarnas perspektiv på möjligheter och utmaningar : En kvalitativ undersökning om den AI-baserade teknikens potential och begränsningar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ellinor Hansson; Lisa Tägtström; [2023]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; personaliserad marknadsföring; CRM; artificiell intelligens AI ;

    Sammanfattning : Titel: Personaliserad annonsering och AI: Marknadsförarnas perspektiv på möjligheter och utmaningar. Problem: Det har blivit en utmaning för marknadsförare att fånga konsumenternas uppmärksamhet i det snabbt föränderliga tekniklandskapet. LÄS MER

  4. 4. Kundlojalitet ur kundens perspektiv : En kvalitativ studie om vilka faktorer som påverkar kundlojaliteten

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mohammed Salman; Dolshi Hayllie; Ranim Mashhadi; [2022]
    Nyckelord :CRM; engagemang; word of mouth; kundlojalitet; förtroende; relation.;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 2022-01-13 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens universitet Författare: Dolshi Hayllie  Ranim, Mashhadi  Mohammed Salman  (000517) (920627) (960229) Titel: Kundlojalitet ur kundens perspektiv Handledare: Ulf Andersson Nyckelord: CRM, engagemang, word of mouth, kundlojalitet, förtroende, relation Frågeställning: Vilka faktorer påverkar lojalitet hos digitala klädföretag ur kundens perspektiv? Syfte: Syftet med denna studie är att öka kunskapen kring kundlojalitet och undersöka vilka faktorer som kan påverka lojalitet. Syftet är också att skapa förståelse kring hur CRM kan påverka kunders lojalitet i digitala klädföretag. LÄS MER

  5. 5. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER