Sökning: "crm frågeställning"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden crm frågeställning.

  1. 1. Kundlojalitet ur kundens perspektiv : En kvalitativ studie om vilka faktorer som påverkar kundlojaliteten

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mohammed Salman; Dolshi Hayllie; Ranim Mashhadi; [2022]
    Nyckelord :CRM; engagemang; word of mouth; kundlojalitet; förtroende; relation.;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 2022-01-13 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens universitet Författare: Dolshi Hayllie  Ranim, Mashhadi  Mohammed Salman  (000517) (920627) (960229) Titel: Kundlojalitet ur kundens perspektiv Handledare: Ulf Andersson Nyckelord: CRM, engagemang, word of mouth, kundlojalitet, förtroende, relation Frågeställning: Vilka faktorer påverkar lojalitet hos digitala klädföretag ur kundens perspektiv? Syfte: Syftet med denna studie är att öka kunskapen kring kundlojalitet och undersöka vilka faktorer som kan påverka lojalitet. Syftet är också att skapa förståelse kring hur CRM kan påverka kunders lojalitet i digitala klädföretag. LÄS MER

  2. 2. CRM:s och CRM-verktygs påverkan på verksamhetsprocesser samt dess påverkan på måluppfyllelse inom organisationers försäljningsarbete

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Sebastian Dahl; Daniar Hamajalal; [2022]
    Nyckelord :CRM; Kundrelationshantering; Kundhantering; Verksamhetsutveckling; Verksamhetsprocess; Informationssystem; Informationsteknologi;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats är att bidra med kunskap gällande hur och varför CRM och CRM-verktyg används i verksamhetsprocesser och vilken påverkan de har på måluppfyllnad i försäljningsarbetet. Syftet är även att se hur försäljningen inom en organisation uppnår måluppfyllelse till följd av CRM. LÄS MER

  3. 3. KAN ARTIFICIELL INTELLIGENS GÖRA OSS EN TJÄNST? : En studie om svenska försäkringsbolags arbete med artificiell intelligens och CRM

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Isak Hemmingsson; Axel Wedebrand; [2020]
    Nyckelord :crm; ai; artificiell intelligens; artificial intelligence; trysch; customer relationship management; försäkring; försäkringar; försäkringsbolag; finance; finans; fintech; chatbot; lansforsakringar; dina; hedvig;

    Sammanfattning : För många framgångsrika service- och tjänstebolag är Customer RelationshipManagement, eller CRM-system, ett fundamentalt och nödvändigt verktyg som företag brukar för att möjliggöra en förhöjd kundupplevelse och kundnöjdhet för företagetskunder. På senare år har artificiell intelligens genom sin utveckling sett en ökning av potentiella användningsområden och sedermera introducerats inom diverse branscher tack vare dess effektivisering av dessa användningsområden. LÄS MER

  4. 4. Processtyrning av IVL Svenska Miljöinstitutet AB:sprocesser

    M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Jakob Iich; Mikael Soltaniha; [2019]
    Nyckelord :Process control; Industrial Engineering and Management; Business Control; KPI; Metrics; Salesforce; Processtyrning; Industriell Ekonomi och Organisation; Verksamhetsstyrning; KPI; Mätetal; Styrformer; Salesforce;

    Sammanfattning : Processer utgör en verksamhets förmåga att producera, vare sig det gäller produkter eller tjänster. För att IVL Svenska Miljöinstitutet AB ska kunna optimera verksamheten eftersträvas att processtyrning implementeras i stället för linjestyrning. LÄS MER

  5. 5. (Social) CRM -  En undersökning av helhetsleverantörens syn på värdet av den sociala informationen.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jimmy Andresen; William Bocenda; [2017]
    Nyckelord :CRM; Social CRM; Social Network Analysis; Perceived Fairness; Social Media;

    Sammanfattning : Titel: (Social) CRM - En undersökning av helhetsleverantörens syn på värdet av den sociala informationen.  Frågeställning: (i) Hur ser helhetsleverantören på slutkunder idag, gällande värdering av kundinformation? (ii) Hur kan introduktionen av sociala medier som datakällor i CRM-system användas för att utveckla kundinsikter? Syfte: Studiens syfte är att undersöka helhetsleverantörers syn på betydelsen av nätverkskontexter genom att djupgående fokusera på introduktionen av sociala medier som datakälla, och dess betydelse för värderingen av slutkunder. LÄS MER