Sökning: "crm handelsbanken"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden crm handelsbanken.
1. Vart tog det lokala bankkontoret vägen? : En kvalitativ fallstudie på svenska storbankers förändrade kundhanteringsprocesser under Covid-19-pandemin
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Under Covid-19-pandemin har svenska storbanker tvingats digitalisera en stor del av sina verksamheter, för att klara av kundernas förändrade behov. I denna studie undersöks hur svenska storbanker har förändrat sina kundorienterade processer under pandemin. LÄS MER
2. Kundrelationer inom banksektorn : Hur svenska storbanker verkar för att säkerställa kontinuitet och lönsamhet inom studentsegmentet
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how the major swedish banks look upon and promote student profitability as well as long-term relationships within the student segment from a CRM point of view. The study incorporates a qualitative course of action with an abductive research approach which has been carried out by conducting personal and telephone interviews with representatives from three out of the four major swedish banks Nordea, Swedbank and Handelsbanken. LÄS MER
3. Handelsbankens användande av CRM -Är det lönsamt?
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Frågeställning: På vilket sätt används CRM av Handelsbanken och hur påverkar det bankens lönsamhet? Syfte: Syftet med detta arbete är att kunna öka kunskapen om hur Handelsbanken tillämpar CRM och för att undersöka om användandet av CRM i bankens verksamhet är lönsamt eller inte. Metod: För att svara på studiens syfte blev en intervju utförd med Handelsbanken. LÄS MER
4. What a Difference a Bank Makes
Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : Nowadays, the service industry, especially banks, faces increasing competition. In such environment, differentiation is necessary. The general purpose of this thesis is to understand how a bank can achieve differentiation based on a marketing approach. LÄS MER