Sökning: "crm ica"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden crm ica.

  1. 1. Ett starkt varumärke – ökad tolerans

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ronja Tengblad; Olivia Lardin; Louise Johansson; [2018]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Ett starkt varumärke – Ökad tolerans? – En kvalitativ studie om individanpassad marknadsföring från ICA och Nelly.com ur ett konsumentperspektiv. Seminariedatum: 2018-06-01 Kurs: FEKH29, Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 poäng. LÄS MER

  2. 2. Knowing Your Customer - The Versatility of CRM in Modern Banking : A case study of niche banks in Sweden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Fredrik Schmiterlöw; Hampus Renfors; Filip Åberg; [2017]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; Loyalty; Multichannel; Omni channel; Banks; Customer Relations;

    Sammanfattning : Niche banks emerged from deregulation of the financial market and from the increasing distrust of the established banking oligopoly in Sweden. From its establishment, niche banks narrowed their scope and targeted certain profitable segments of the banking market. LÄS MER

  3. 3. Styr normer ICA-butiker

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maja Binkowsky; Liridona Gashi; Louise Persson; [2017]
    Nyckelord :Styrning; ICA; normer; normativt tryck; decentralisering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Styr normer ICA-butiker? Kurs: FEKH69 Examensarbete i redovisning, 15 hp Författare: Maja Binkowsky, Liridona Gashi, och Louise Persson Handledare: Peter W. Jönsson Nyckelord: Styrning, ICA, normer, normativt tryck, decentralisering Syfte: Syftet med studien är att jämföra och analysera styrningen inom ICA-butiker och huruvida det finns ett normativt tryck inom ICA hur butikerna ska styras. LÄS MER

  4. 4. SCRM genom Facebook

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Olivia Holén; Caroline Strömberg; [2014]
    Nyckelord :CRM; sociala medier; social CRM; word of mouth; Facebook; Customer relationship management; social media; social customer relationship management; word of mouth; Facebook; ICA Sverige; ICA Sverige;

    Sammanfattning : Idag är det nödvändigt för alla företag att fokusera på att skapa långvariga kundrelationer.Customer relationship management (CRM) gör det möjligt för företag att spåra kundersinteraktioner med företag. LÄS MER

  5. 5. Val av livsmedelsbutik : En studie om faktorer som påverkar valet av livsmedelsbutik hos studenter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Edfeldt; Therese Sundberg; [2014]
    Nyckelord :Val av livsmedelsbutik; konsumentbeteende; faktorer;

    Sammanfattning : Livsmedelsindustrin är en av de största industrierna i Sverige och konsumtionen av livsmedel har under en längre tid kontinuerligt ökat. Under en tioårsperiod från 2002- 2012 har konsumtionsvolymen av varor och tjänster ökat med 25 % där livsmedel utgör den tredje största konsumtionsutgiften inom hushållen. LÄS MER