Sökning: "crm kultur"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden crm kultur.

  1. 1. Automatiserad marknadsföring - mer än bara ett knapptryck? : En kvalitativ studie om automatiserad marknadsföring och CRM inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emilia Lindsjöö; Jennifer Pithyou; [2022]
    Nyckelord :Marketing Automation; CRM; Digital Marketing; IT-reliant Work System; Data Analytics Capabilities; B2B; Automatiserad marknadsföring; CRM; digital marknadsföring; IT-beroende arbetssystem; förmågor för dataanalys; B2B;

    Sammanfattning : Dagens digitala landskap skapar en hög konkurrens om kunder, vilket gör att verksamheter letar efter nya sätt att utveckla och hantera kundrelationer. Arbete med CRM och automatiserad marknadsföring användbart för att få en bättre förståelse för kundens behov och leverera relevant kommunikation. LÄS MER

  2. 2. En litteraturstudie om maktdistans påverkan på fartygs säkerhet

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan, SJÖ

    Författare :Mattias Jarestam; Michael Sördal; [2018]
    Nyckelord :power distance; leadership; national culture; CRM; deck officers; master; shipping; ship; maktdistans; ledarskap; nationell kultur; CRM; däcksbefäl; befälhavare; sjöfart; fartyg;

    Sammanfattning : När sjömän från olika länder arbetar tillsammans finns alltid risk för missförstånd. Detta påverkar säkerheten ombord på fartyg. Syftet med studien var att utreda om det finns någon ökad säkerhetsrisk på fartyg då den kulturella aspekten hög maktdistans hamnar i konflikt med högt säkerhetstänk. LÄS MER

  3. 3. "Fashion never sleeps, so neither do we" : En kvalitativ studie som undersöker hur H&M:s varumärke återspeglas genom organisationen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Camilla Möller; Sandra Bergius; [2015]
    Nyckelord :Internmarknadsföring; H M; Employee Branding; Varumärkesidentitet; Design Thinking;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att anställa rätt personal och utbilda dem i varumärkets grunder och värderingar får en allt mer avgörande roll. Konsumenten påverkas av medarbetaren i butik och de är numera företagets viktigaste marknadsföringskanal. Genom att öka medarbetarens motivation och engagemang sprids varumärkets identitet till konsumenten. LÄS MER

  4. 4. Customer Relationship Management : En studie om företags uppfattning om CRM och dess implementering.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Emma Nilsson; Lina Käld; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management, CRM, är ett väletablerat begrepp inom  marknadsföring och företags hantering av kundrelationer. Företag liksom akademiker  riktar ett stort intresse mot just CRM, men samtidigt visar forskning att många  implementeringar ute på företagen inte ger resultat som är tillfredställande. LÄS MER

  5. 5. CRM in Fashion Companies for men's wear

    Magister-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Joyce Antar; Donya Gholamifar; [2006]
    Nyckelord :Customer relationship management; Fashion management; Customer-supplier relationships; Consumer behavior; Customer satisfaction; Retailing industry; Relationer mellan konsumenter och återförsäljare; Konsumentbeteende; Detaljhandel; Kommunikation inom modeföretag;

    Sammanfattning : Problem: Modeindustrin har varit omtalad under senare tid och eftersom konkurrensen på denna marknad är hög har det lett till en ökad medvetenhet bland konsumenter och speciellt bland manliga konsumenterna. En förundersökning utfärdad av författarna visade att skapandet av kundrelationer möjliggör för modeföretag att bibehålla en konkurrenskraftig position på marknaden. LÄS MER