Sökning: "crm och csr"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden crm och csr.
1. När idrottsorganisationer tar ansvar : kommunikation och aktiviteter som påverkar medlemmar och samhälle.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den forskning som finns om hållbarhet är utförlig och det finns skillnader mellan perspektiven och betydelserna. Människor är nuförtiden mycket medvetna om hållbarhet och det ger organisationer en möjlighet att inkludera det i sitt arbete. LÄS MER
2. “För alla som ska ta över världen” : En multimodal kritisk diskursanalys av Länsförsäkringar Göteborg och Bohusläns CSR-kommunikation i CRM-kampanjen För alla.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Två växande koncept inom marknadskommunikation idag är corporate social responsibility (CSR) och cause-related marketing (CRM). Syftet med vår studie är att analysera Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän och hur de kommunicerar kring CSR i kampanjen “För alla” genom användningen av CRM. LÄS MER
3. Customer Relationship Management och relation till kundens personliga integritet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Resultat/ Slutsats Undersökningen visar att studerade fallföretag arbetar med aktiviteter som återspeglar väsentliga delar inom både CRM och CSR. Däremot visar praktiken på en avsaknad av integritetsperspektivet inom begreppet CSR och det framkommer att integritet inte visas större hänsyn till. LÄS MER
4. Win-win-win? : En kvalitativ fallstudie om fem organisationers användande av cause-related marketing.
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie är ett fall av organisationers användande av cause-related marketing. Syftet är att beskriva utvalda organisationers strategier med och användande av specifika cause-related marketing-aktiviteter. LÄS MER
5. Cause related Marketing - en jämförelse mellan brand-cause fit och consumer-cause fit i reklamkampanjer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka studenters attityder till CrM samt se om det finns skillnader i studenters attityder gentemot CrM med brand-cause fit och CrM med consumer-cause fit och med studien ämnade vi bidra till existerande teori och forskning om CrM. Studiens empiri utgörs av insamlad data från 236 stycken pappersenkäter som besvarades av kaffedrickande och margarinätande studenter på Ekonomihögskolan i Lund samt Lunds Tekniska Högskola. LÄS MER