Sökning: "crm säljare"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden crm säljare.
1. A model for predicting the win propensity of new B2B opportunities across multiple companies
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : For a sales representative, a complex part of their work is determining the outcome of a potential deal with a customer. Most (if not all) processes today are based on guesses and gut feelings, making it hard to track progress. LÄS MER
2. Kund och säljare i ett digitalt samhälle : En kvalitativ studie om kundrelationer i dagens detaljhandel
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : The digitalization has provided the retailing business with a wide range of technologies and systems that has made it possible for retailers to connect with customers and do businesses in a new and efficient way. However, the new advanced technology has also provided some challenges such as higher competition and new demands from the customer. LÄS MER
3. Digital CRM och kundlojalitet inom B2B : Ger ökad tillgång till kundinformation ökad lojalitet?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Kundlojalitet är ett mål för många företag som medför såväl utmaningar som potentiella konkurrensfördelar. I syfte att förbättra kundrelationer och därigenom öka kundlojaliteten har konceptet CRM (Customer Relationship Management) vuxit fram. LÄS MER
4. Discovering and Inducing Rules to Categorize Sales Personnel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : In sales, it is presumed that the behavior of sales personnel differs depending on what part of sales they are in. However, to the best of our knowledge, there are no studies about conducting a segmentation of sales personnel based on behavioral data from Salesforce, the world’s largest Customer Relationship Management platform. LÄS MER
5. Standardiserad lösningsprototyp vid implementation av Microsoft Dynamics CRM
M1-uppsats, KTH/Hälso- och systemvetenskap; KTH/Data- och elektroteknikSammanfattning : I arbetet att tillfredsställa kunders behov och stärka relationerna mellan köpare och säljare så använder sig företag av affärsfilosofin Customer Relationship Management (CRM). Stora CRM satsningar görs inom företag och flera olika CRM leverantörer ger stöd åt verksamheterna i form av CRM-system. LÄS MER