Sökning: "crm strategi"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden crm strategi.

  1. 1. Vad får en professionell idrottsklubb med en liten administration att implementera ett CRM-system? : En intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jessica Ryde; [2023]
    Nyckelord :CRM-system; Customer Relationship Management; Critical Success Factors for CRM-implementation; Customer relationship management small- micro businesses; CRM Implementation;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management System, förkortat CRM-system, är ett digitaliserat verktyg och arbetsprocess som kan hjälpa en verksamhet att optimera relationen med sina kunder. En implementering av ett CRM-system kräver att en verksamhet förändrar sina arbetsprocesser. LÄS MER

  2. 2. Co creation strategy: application to the customer relation in a packaging company and real estate agency. : A qualitative study, with the perspective of business to business and business to customer

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Samia Dahir Idriss; [2023]
    Nyckelord :customer relationship management; co creation strategy; customer engagement; Value creation; Co creation; Co-production.; kundrelationshantering; samskapande strategi; kundengagemang; värdeskapande; samskapande; samproduktion.;

    Sammanfattning : This master thesis investigated whether co creation strategy can be effective in a business to business and business to customer and can enhance customer relations challenges. This is to be able to help NykopingHem and EQpack enhance their current customer relations challenges. LÄS MER

  3. 3. CRM och organisatorisk kontroll : En kvalitativ studie om hur organisatorisk kontroll påverkas av CRM-system

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rikard Kloth; Thomas Norén; [2022]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM ; organizational control; property management; Customer Relationship Management CRM ; organisatorisk kontroll; fastighetsförvaltning;

    Sammanfattning : En framgångsrik CRM-strategi inkluderar ofta omfattande förändringar och kräver där­för mycket engagemang och planering. CRM-system kan påverka organisationers former och mekanismer för kontroll där kontrollen exempelvis kan utgöras av verbala direktiv direkt från en överordnad till en underordnad, nedskrivna regler eller genom ett upplevt grupptryck. LÄS MER

  4. 4. Konsumenters upplevelse av företags användning av social media som en kanal för marknadsföringsaktiviteter : En kvalitativ intervjustudie på konsumenters upplevelse av social media, kundengagemang och personaliserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sofia Georgeson; Nicole Holmes; [2021]
    Nyckelord :CRM; Customer Relationship Management; Social media; Socialt CRM; Kundengagemang; Personaliserad marknadsföring;

    Sammanfattning : Som ett resultat av att fler konsumenter idag befinner sig på social media samtidigt som fler företag strävar efter förbättrade kundrelationer har Socialt CRM (Customer Relationship Management) blivit en vital strategi för kundrelationer för företag. Socialt CRM är ännu ett relativt outforskat område som vid felaktig användning och implementering kan resultera i finansiella misslyckanden. LÄS MER

  5. 5. CRM och arbetssystem i förändring : En kvalitativ fallstudie om faktorer som leder till förändring av arbetssystem, aktörsroller och aktiviteter vid utveckling av CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Rikard Kloth; Thomas Norén; [2021]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM ; development of CRM; implementation; factors of change; actor roles; processes; work systems; Customer Relationship Management CRM ; utveckling av CRM; implementation; förändringsfaktorer; aktörsroller; processer; arbetssystem;

    Sammanfattning : CRM är informationsproducerande informationssystem som används av organisationer för att registrera samt hantera information om tidigare, nuvarande och potentiella kunder. Kunderna kan enkelt hitta information, recensioner och priser hos konkurrenter vilket har stärkt konsumenternas förhandlingsstyrka. LÄS MER