Sökning: "cross-cultural marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden cross-cultural marketing.

  1. 1. The Impact of Trust, Loyalty and Price Value on Purchase Intentions for Consumer Durables in Sri Lanka and Pakistan

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Fahad Ayub; Buddika Mantilake; [2024]
    Nyckelord :Purchase Intentions; Consumer Durables; Trust; Loyalty; Price Value; Sri Lanka; Pakistan;

    Sammanfattning : This thesis investigates the nuanced factors influencing purchase intention and loyalty within the consumer durables markets of Sri Lanka and Pakistan. The study focus its attention on the trust and price value as main ingredients for purchase intention and loyalty while focusing on other environmental factors affecting consumer decision making efforts. LÄS MER

  2. 2. CULTURAL BEHAVIORAL CHANGE- BEHIND THE SCENES : An abductive study on cultural dimensional interactions

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Chris Niklasson; Louis Olakunle Ogbere; [2024]
    Nyckelord :Cultural behavioral changes; Cultural dimensional interactions; Hofstede model; Cross-cultural studies; Abductive research;

    Sammanfattning : The complex and unpredictable nature of cultural behavioral changes has posed multiple challenges for marketing practitioners during recent years. These challenges include, but are not limited to, inaccurate market forecasts, market failures, wasted resources etc. LÄS MER

  3. 3. Färgens betydelse inom kulturell marknadsföring : En studie om betydelsen av färgen på livsmedelsförpackningar i svensk och kinesisk kultur

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Lova Barthelson; My Persson; [2023]
    Nyckelord :Color; China; Sweden; culture; marketing; cross-cultural; consumer behavior; Färg; Kina; Sverige; kultur; marknadsföring; tvärkulturell; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Culturally adapted marketing has increased due to internationalization. The role of color varies across cultures and influences consumer behavior. The aim of this thesis is to improve knowledge on how Swedish companies can use color in their marketing, in terms of package design of groceries, when adapting to the Chinese consumer culture. LÄS MER

  4. 4. Det gröna gapet : En tvärkulturell flerfallsstudie om huruvida konsumenter i Sverige, Ungern och Marocko konsumerar kläder på ett hållbart sätt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Aya Bolakhrif; Sara Dahlfors; [2022]
    Nyckelord :the green gap; consumer behavior; sustainability; clothes; Sweden; Hungary; Morocco; gröna gapet; konsumentbeteende; hållbarhet; kläder; Sverige; Ungern; Marocko;

    Sammanfattning : Klädindustrin är en av världens mest förorenade industrier och har en stor negativ miljöpåverkan. Medvetenheten och intresset av miljöfrågor ökar samtidigt som det finns en ovilja hos konsumenter att köpa hållbara produkter, vilket kallas ”det gröna gapet”. LÄS MER

  5. 5. Significance of eWOM in the road of customer journey : Acceptance Of Ewom Towards Cross-Cultural Boundaries.

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Rahat Israque Fahim; Shakhawat Rafi; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The digital era began a few years ago and day by day the dominance of the digital era is easily captivating all aspects of life. The business world is not out of that and for that reason, eWOM has born as a completely customer dominant platform. LÄS MER