Sökning: "cross-cultural validation"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden cross-cultural validation.

  1. 1. DEVELOPMENT AND PRELIMINARY VALIDATION OF “THE FALLS PREVENTION QUESTIONNAIRE -RWANDA”

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Maurice Mwenedata; [2023]
    Nyckelord :fall prevention; older adults; physiotherapists’ knowledge; attitude; clinical practice.;

    Sammanfattning : Abstract Background: Physiotherapists’ knowledge, attitude and practice patterns in falls prevention are studied mainly in middle- and high-income countries. This study aims to develop and validate a questionnaire for studying the attitude, self-reported knowledge and clinical practice of Rwandan physiotherapists in falls prevention of older adults. LÄS MER

  2. 2. THE SWEDISH VERSION OF THE BACK PAIN ATTITUDES QUESTIONNAIRE Cross-cultural adaptation and validation

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Patrik Numanovic; [2022-10-07]
    Nyckelord :Low back pain; Translating; Surveys and Questionnaires; Validation Study; Ländryggssmärta; översättning; enkäter och frågeformulär; valideringsstudie;

    Sammanfattning : Bakgrund: Psykosociala faktorer kan kopplas till smärta och aktivitetsbegränsningar vid ländryggssmärta. Riktlinjer av hög kvalitet rekommenderar att förekomsten av ohjälpsamma uppfattningar bör bedömas. Back Pain Attitudes Questionnaire (Back PAQ) är ett instrument utvecklat för att bedöma uppfattningar om ryggen. LÄS MER

  3. 3. Towards Universal Brand Personality Dimensions : A descriptive study of the validity of a proposed universal brand personality scale in a Swedish context

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Yanghan Qian; Markus Fridstrom; Andreas Strömberg; [2020]
    Nyckelord :Brand personality; brand personality dimensions; cross-cultural validation; confirmatory factor analysis;

    Sammanfattning : Background: Brand personality is based on the notion that brands possess personalities similar to that of human personalities. It is a common measure for describing consumers’ brand perceptions, and brands with loyal customers often have distinctive personalities. LÄS MER