Sökning: "crowd pressure"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden crowd pressure.

  1. 1. Modernisering av en tidlös bransch : En kvalitativ studie om dynamiska kapabiliteter i en rebranding

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Edi Bojadzic; Felix Johansson; [2023]
    Nyckelord :Dynamic capabilities; rebranding; organizational change; fashion industry !; Dynamiska kapabiliteter; rebranding; förändring inom organisationer; modeindustri;

    Sammanfattning : Denna studie är skriven på svenska. För att bedriva en framgångsrik verksamhet måste organisationer balansera flera saker samtidigt. God tillväxt och hög lönsamhet kombinerat med ett gediget hållbarhetsarbete och välmående medarbetare, är ett axplock av saker organisationer måste hantera på en daglig basis. LÄS MER

  2. 2. Generation Z users' attitudes towards online video advertising : Youtube video platform

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Shichen Ji; Shiyi Feng; Mingshun Xie; [2022]
    Nyckelord :Informatics; User experience; Online video advertising; Generation Z; YouTube; Customer Perceived Value;

    Sammanfattning : Generation Z has been in a high-pressure environment for a long time, whether studying or working, and everyone is in a fast-paced attitude of life. The online world, especially video software, is very popular among the Generation Z crowd because these video software can provide fast, convenient, and decompressed content. LÄS MER

  3. 3. Syns man inte så finns man inte : En studie om hur småföretag använder sociala medier som marknadsföringskanal för att leda kunden till den fysiska butiken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Nohad Salame; Frida Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Social media marketing; social media; AIDA-model; marketing communication; relationship marketing; WOM; eWOM; small business marketing; interaction;

    Sammanfattning : Dagens digitala teknologi och sociala medier har alltmer satt sin prägel inom handeln och detta beror främst på att majoriteten människor idag har en smartphone där man ständigt är uppkopplad och aktiv inom sociala medier. Sociala medier används idag även av de flesta handelsföretag inom detaljhandeln och fungerar som en plattform där man kan nå ut till en större och bredare publik. LÄS MER

  4. 4. Podcasting as a Digital Content Marketing Tool within B2B : A qualitative case study exploring why and how Swedish B2B companies use podcasts as a marketing tool

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Arvid Lögdberg; Oscar Wahlqvist; [2020]
    Nyckelord :Podcast marketing; marketing communication; content marketing; business to business marketing;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of this thesis is to explore why and how B2B-companies use podcasts as a marketing tool and evaluate how it canfunction together with other marketing strategies. Problematization Digital content marketing is an increasingly popular marketingstrategy within B2B. LÄS MER

  5. 5. Crowd evacuation in high-density scenarios

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Ines Cilenti; [2019]
    Nyckelord :Crowd evacuation; high-density; crowd pressure; video analysis; bottleneck; outdoor event; local density.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Nowadays, is becoming increasingly frequent holding events in outdoor environments, involving a large number of people, even though these spaces were not designed from a safe prospective, in the way that safety is defined today. In such events, high density conditions is an ongoing issue, as the evacuation becomes very complex, due to the space design and the interaction among the pedestrians. LÄS MER