Sökning: "csr åhlens"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden csr åhlens.

  1. 1. CSR, mer än bara miljöfrågor : En kvalitativ studie om hur individer resonerar kring CSR och social hållbarhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Adam Gårdsmed; Philip Jönsson; [2017]
    Nyckelord :CSR; kommunikation; social hållbarhet; Åhléns;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att bidra med fördjupad kunskap om hur individer, i egenskap av potentiella konsumenter, resonerar kring CSR-begreppet och kommunikationen av  etsamma. Uppsatsen syftar till att fokusera på de aspekter inom CSR som rör social hållbarhet, samt att uttolka eventuella mönster utifrån två olika generationers resonemang. LÄS MER

  2. 2. Åhléns luciabild : En studie om värderingsdriven kommunikation

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emily Johansson; Andreas Eriksson; [2017]
    Nyckelord :Åhléns; genus; lucia; jämställdhet; CSR.;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: I denna studie har vi undersökt hur Åhléns kommunikativt arbetar med sina värderingar i samband med deras luciabild. Eftersom denna typ av värderingsdriven kommunikation har fått utstå kritik är studien relevant och intressant för omvärlden. LÄS MER

  3. 3. Från Skiss till Diss

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Cecilia Röcklinger; Ida Ström; [2012]
    Nyckelord :fast fashion; sustainability; sustainability; CSR; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : Over the past decade, the fashion industry has experienced a relatively high rate of consumption with material and clothing becoming increasingly subject to waste and disposal. As a result of the increased awareness within the industry the interest in CSR (Corporate Social Responsibility) amongst retailers has increased substantially in an attempt to shy away from the critically amplified media attention. LÄS MER

  4. 4. Etisk framställning och kunduppfattning : En undersökning av samarbeten mellan företag som framställer sig etiskt och företag som inte framställer sig etiskt

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Maria Skoglund; Alexandra Lind; [2012]
    Nyckelord :The Body Shop; Ethical profiling; CSR; Corporate Social Responsibility; Åhléns; Ethical marketing; The Body Shop; Etisk framställan; CSR; Åhléns; Etisk marknadsföring;

    Sammanfattning : Utbudet av etiska produkter har ökat på senare år, vilket borde betyda att människor har blivit mer benägna att köpa etiska produkter. Detta har krävt vissa förändringar i företagens marknadsföring, eftersom en etisk profilering i vissa fall kan kräva en annan infallsvinkel. LÄS MER

  5. 5. Hållbar utveckling inom detaljhandeln : En fallstudie av Beijer Byggmaterial AB och Åhléns AB

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Linda Andreen; Linn Wahlberg; [2012]
    Nyckelord :detaljhandel; hållbar utveckling; CSR;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ett detaljhandelsföretags arbete med hållbar utveckling skulle kunna förbättra villkoren i produktionsleden. De kan säkerställa att villkoren i leverantörskedjan inte bidrar till miljöförstöring eller kränker mänskliga rättigheter. LÄS MER