Sökning: "csr butiker"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden csr butiker.

  1. 1. Samspelet mellan marknadsföringsbeslut i marknadsmixen och hållbarhet : En kvalitativ studie om hållbara marknadsföringsbeslut i livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Linus Andersson; [2021]
    Nyckelord :marketing mix; sustainability; food waste; food store; marknadsmix; hållbarhet; matsvinn; livsmedelsbutik;

    Sammanfattning : Livsmedel står för en stor del av vår klimatpåverkan och således har livsmedelsbutiker en betydande roll att spela i livsmedelskedjan. Hållbarhet och miljömässiga utmaningar diskuteras mer än någonsin och berör alla aspekter i företagandet – inte minst marknadsföringen. LÄS MER

  2. 2. Är man stor måste man vara snäll : En fallstudie i hur ICA Gruppen och MAXI-butiker samverkar i hållbarhetsarbetet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Kerstin Cragfors; Anna Holmgren; Cajsa Johansson; [2017]
    Nyckelord :CSR; sustainability efforts; management control system; ICA; CSR; hållbarhetsarbete; ekonomistyrning; ICA;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vad motiverar ICA Gruppen respektive MAXI-butikerna till hållbarhetsarbete och hur skiljer sig deras hållbarhetsmål åt? Hur integreras ICA Gruppens hållbarhetsarbete i de olika MAXI-butikerna? Vilka strategier kännetecknar ICA Gruppens och MAXI-butikernas hållbarhetsarbete? Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva samverkan mellan ICA Gruppens och mellansveriges handlarägda MAXI-butikers hållbarhetsarbete. Metod: Denna kvalitativa uppsats med en abduktiv ansats, baseras på primärdata från fem separata intervjuer med chefer från fyra olika MAXI-butiker och en hållbarhetsansvarig på ICA:s huvudkontor. LÄS MER

  3. 3. Ekologiskt försvarbara produkter, för vems skull? : En studie om förekomsten av greenwashing i dagligvarubranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Nicole Nilsson; Josephine Ohlsson; [2017]
    Nyckelord :CSR; convenience goods business; greenwashing; responsibility; knowledge; company values; CSR; dagligvaruhandeln; greenwashing; ansvar; hållbarhet; kunskap; företagsvärderingar;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är hållbarhet en viktig aspekt som påverkar både konsumenter och företag. Hur företag väljer att arbeta med detta varierar och effekterna blir därmed olika från företag till företag. LÄS MER

  4. 4. Intern kommunikation av CRS – från ledning till butik En studie om Lindex interna kommunikation av CSR

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elina Ronnede; Sarah Staal; [2015-06-22]
    Nyckelord :CSR; hållbarhet; kommunikation; enkät; intern;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Vid kommunikation av CSR är en av företagens viktigaste intressenter, de anställda, många gånger bortglömda eller förbisedda i processen. Dessa intressenter har potentialen att bli starka förmedlare av ett företags hållbarhetsarbete om de bara tilldelas de rätta redskapen i kombination med fullständig information. LÄS MER

  5. 5. Hur kan man designa en global IT-leveransorgansation med avseende på funktionalitet och CSR?

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Ida Gullqvist; Caroline Kejbert; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna rapport är att föra ett resonemang kring hur man skulle kunna utforma en global IT-leveransorganisation med avseende på funktionalitet och CSR. För att få en så stor verklighetsanknytning som möjligt har företaget H&M, Hennes & Mauritz AB, valts som studieobjekt. LÄS MER