Sökning: "csr dem collective"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden csr dem collective.

  1. 1. Ledarens värderingar som CSR strategi : Hur fortlever värderingarna utan ledaren?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Robar Berri; Faduma Aden; [2011]
    Nyckelord :CSR; strategi; etik; ledarskap; konkurrens; mode;

    Sammanfattning : CSR har växt fram i samband med att ansvarslöst företagande uppmärksammat och allmänhetens medvetenhet kring sociala frågor ökat. En del småföretag i textilindustrin har positionerat sig som etiska och miljövänliga. LÄS MER

  2. 2. Hur små företag i den svenska modebranschen kan integrera CSR i sin operativa verksamhet. - En fallstudie av Dem Collective

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Södergren; Emma Weinerhall; Emma Staxäng; [2010]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; små företag; operativ verksamhet; konkurrensfördel; Dem Collective; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Att med en fallstudie av Dem Collective undersöka, hur ett litet företag i den svenska mode- och konfektionsbranschen arbetar med CSR-aktiviteter samt hur dessa integreras i den operativa verksamhet.... LÄS MER

  3. 3. "Quality people makes quality products" - En studie kring de anställdas upplevelse av att inneha makt vid tre svenska företag i Sri Lanka

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Maria Pihel; [2010]
    Nyckelord :empowerment; power; Sri Lanka; production; influence; trade; CSR; ethical initiative; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This paper intends to present a picture of how the employees at three factories in Sri Lanka percieve themselves in terms of influence and power in their workplace. The three factories are all under swedish ownership; Dem Collective, Tailor Store and Trelleborg. LÄS MER

  4. 4. Mer än bara mode? En granskning av CSR i två klädföretag

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gabrijel Juraskovic; Gustav Mannergren; [2009-03-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I den här kandidatuppsatsen behandlas organisationsfenomenet CSR (Corporate Social Responsibility) och hur det tar sig uttryck hos två företag i klädindustrin, nämligen Lindex och Dem Collective. Lindex är ett traditionellt börsnoterat klädföretag som är verksamt i en rad olika länder. LÄS MER

  5. 5. Corporate Social Responsibility : vilken är dess inverkan på kapitalmarknaden?

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jessica Bylund; Charlotte Haggren; [2007]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; effektiva marknadshypotesen; eventstudie;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ökade krav på att företag skall ta ett större etiskt och miljömässigt ansvar för sin verksamhet har väckts under senare år. Corporate social responsibility är ett samlingsnamn för detta ansvarstagande. LÄS MER