Sökning: "csr hrm"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden csr hrm.
1. Corporate Social Responsibility and its Effect on Employee Retention Intention : A QUANTITATIVE STUDY OF EMPLOYEE NEEDS, MOTIVATION FACTORS AND HYGIENE FACTORS
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : ABSTRACT Date: 06.06. LÄS MER
2. Kan HR-avdelningen skapa legitimitet till företagets CSR-arbete internt? : En kvalitativ fallstudie om hur CSR-arbetet får genomslagskraft internt i privat vårdsektor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Kan HR-avdelningen Skapa Legitimitet till Företagets CSR-arbete Internt? En Kvalitativ Fallstudie om CSR-arbetets Genomslagskraft Internt med Hjälp av HR-avdelningen i Privat Sektor. Nivå: C-uppsats för kandidatexamen inom Företagsekonomi Författare: Johanna Sundqvist Handledare: Agneta Sundström & Kristina Mickelsson Datum: Vårterminen 2019 Syfte: Att analysera om implementeringen av CSR-arbete i HR-funktionen hos vårdbolag leder till att det skapas legitimitet kring CSR-arbetet gentemot de anställda i organisationen. LÄS MER
3. Är Corporate Social Responsibility ett renhårigt koncept? En studie om CSR, HR och organisatorisk rättvisa
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Purpose: This thesis first intention is to understand the concept of Corporate Social Responsibility (CSR) from an organizational justice perspective, understanding how companies who work with CSR is strategically planned in relation to the companies’ co-workers. The second intention is to understand the relationship between CSR and HR in the participating companies. LÄS MER
4. A CSR Logic : How professions translate social responsibility
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Increased expectations and legislation pressure companies to work with CSR and couple policy with practice. Defining a CSR logic is open for interpretation because it means something, but not always the same thing, to everybody. Professions have different interests that frame how they embed and enact a CSR logic. LÄS MER
5. Corporate social responsibility och employer branding : En studie av skillnader i organisationsattraktivitet mellan olika aspekter av CSR
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: På dagens arbetsmarknad råder det en hård konkurrens om kompetent personal. Organisationer har sett potentialen i att utvidga marknadsföringens användningsområde och skapa ett arbetsgivarvarumärke, ett så kallat employer brand(EB). LÄS MER