Sökning: "csr internt"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden csr internt.

  1. 1. Ready or not? : Analysis of the Swedish Energy Sector's Knowledge and View on CSRD

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Ellen Kornfeld; [2024]
    Nyckelord :CSRD; CSR; NFRD; ESG; SME Energy Sector; SWOT-Analysis; Knowledge-base Analysis; CSRD; CSR; NFRD; ESG; SMF Energisektorn; SWOT-Analys; Kunskapsanalys;

    Sammanfattning : The thesis investigates the view and knowledge among large versus small and medium sized enterprises (SME) regarding the implementation of the Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD). To enable a broad collection of data the study carries out semi-structured interviews and surveys on companies and stakeholders within the Swedish energy sector, as well as a literature review. LÄS MER

  2. 2. Organiseringsprocessen av livsmedelsbutikers hållbarhetsarbete : -En kvalitativ studie om ekologisk hållbarhet och internkommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Moa Ljungberg; Nykvist Michaela; [2022]
    Nyckelord :Organization; CSR; ecological sustainability; internal communication; sustainability management; Organisering; CSR; ekologisk hållbarhet; internkommunikation; hållbarhetsstyrning;

    Sammanfattning : Inledning: Företag har idag ett större krav på sig att värna om miljön eftersom produktion och konsumtion står för en stor del växtgasutsläpp. Ledning och chefer behöver därför organisera sitt hållbarhetsarbete över hela verksamheten. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetskommunikation inom svensk besöksnäring : En kvalitativ studie om hur besöksnäringens aktörer väljer att kommunicera sitt hållbarhetsarbete.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Marsa Teklay Zeray; Jasmin Hamadeh; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; CSR; Sustainability Communication; Digital Sustainability Communication; Social media; Swedish Hospitality Industry; Hållbarhet; CSR; Hållbarhetskommunikation; Digital hållbarhetskommunikation; Sociala Medier; Svensk besöksnäring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur svenska aktörer inom besöksnäringen arbetar med hållbarhet och på vilket sätt de kommunicerar ut detta genom digitala kanaler. Forskningsfrågor:Hur arbetar svenska aktörer inom besöksnäringen med hållbarhet?Hur väljer svenska aktörer inom besöksnäringen att kommunicera sitt hållbarhetsarbete? Metod: Studien bygger på en kvalitativ forskningsmetod med abduktiv ansats. LÄS MER

  4. 4. FNs barnkonvention - en trojansk häst : En kvalitativ textanalys på hur FNs kriskommunikation speglar deras värderingar.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Sofia Marcusson; Madeleine Pettersson-Lumbreras; [2022]
    Nyckelord :FN; krishantering; kriskommunikation; CSR; IRT; Schwartz värdeskala; organisation; stakeholders; katolska kyrkan; FIFA; Santer kommissionen; konventioner;

    Sammanfattning : The purpose of this paper was to examine, through a crisis communication approach, how the UN intergovernmental organization acts during a crisis and whether their strategies are in symbiosis with their core values and conventions. As the majority of crisis communication research is based on governmental or commercial organizations, there is a lack of knowledge in how intergovernmental organizations behave during a crisis. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetskrav på underleverantörer belägna i riskområden En studie om hållbarhetskrav ur ett CSR-perspektiv applicerat på underleverantörer i riskområden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erica Ingner; Sophia Thorsell; [2021-06-30]
    Nyckelord :CSR; val av leverantör; underleverantör; hållbarhet; riskområde; CSR; supplier evaluation; subcontractor; sustainability; risk area;

    Sammanfattning : Bakgrund/problembeskrivning: Ett ökat intresse för hållbarhet från intressenter och kunder har lett till ökade hållbarhetskrav längs hela försörjningskedjan (Grimm, Hofstetter & Sarkis, 2018). Att granska och kontrollera underleverantören bedöms som ett komplext problem eftersom många företag inte själva har direkt kontakt med underleverantören (Andersen & Skjoett- Larsen, 2009). LÄS MER